Audi Club CZ Audi Club CZ

 
novinky Novinky
modely Modely
clanky Články
·Rady a návody
·FAQ
·Recenze
·Tiskové zprávy
multimedia Multimédia
·Fotogalerie
·Wallpapery
·Videa
klubovna Klubovna
·Seznam uživatelů
·Změna hesla
·O klubu
·Občanské sdružení
katalog Katalog firem
dily Náhradní díly
forum Diskuzní fórum

 

 

Tiskové zprávy

„Náskok díky technice“ ve výrobě karoserií: Ocenění Euro Car Body Award pro Audi Q5 04.12.2008
Díky inteligentní lehké konstrukci, dobré aerodynamice, inovativním technologiím a moderní výrobě získalo Audi Q5 prestižní ocenění Euro Car Body Award. Je to potřetí za pouhých šest let, co značka se čtyřmi kruhy získala nejvýznamnější ocenění v tomto oboru jako uznání jejího „náskoku díky technice“ ve výrobě karoserií.

Firma Audi obdržela ocenění Euro Car Body Award v letech 2003 a 2006 za karoserie modelů A8 a TT. Obě karoserie se vyrábí zcela nebo převážně z lehkého hliníku za využití technologie ASF (Audi Space Frame). Přestože je karoserie na výkon orientovaného SUV Audi Q5 vyrobena z ocelových plechů, vyvinula automobilka z Ingolstadtu i v tomto případě průkopnická řešení.

Michael Dick, člen představenstva AUDI AG odpovědný za technický vývoj, řekl: „Jsme hrdí na naše vítězství v této prestižní anketě. Je to uznání našeho celosvětově vedoucího postavení v oblasti výroby karoserií.“ Frank Dreves, člen představenstva AUDI AG odpovědný za výrobu, k tomu dodává: „Tento triumf je také uznáním nekompromisní preciznosti v konstrukci karoserií, jíž je značka Audi proslulá.“

O tom, že ocenění Euro Car Body Award v podobě zlaté sošky letos získalo v konkurenci 12 dalších nových vozů z celého světa Audi Q5, rozhodlo hlasování 550 odborníků na výrobu karoserií, kteří se zúčastnili mezinárodní konference v německém Bad Nauheimu, pořádané organizací Automotive Circle International.

Audi Q5

Audi Q5 má nejlehčí karoserii v segmentu středně velkých SUV: váží pouhých 355 kg. Také v poměru hmotnosti, torzní tuhosti a velikosti je Audi Q5 na špičce své třídy díky širokému využití lehkých materiálů. Například kapota a zadní výklopné víko jsou hliníkové, čímž se ušetřilo 15,7 kg v porovnání s ocelí.

Základem karoserie jsou však za tepla tvářené ocelové díly s extrémně vysokou pevností, z nichž jsou vyrobeny podélné nosníky, výztuhy středového tunelu, prahy, sloupky B a příčný nosník dělicí stěny mezi interiérem a motorovým prostorem. Tyto neobyčejně lehké komponenty zaručují extrémní odolnost vůči deformacím při nárazu a jsou také skvělým základem pro precizní jízdní vlastnosti a znamenité odhlučnění. Dohromady váží jen 44 kg, což je jen necelých 12 % celkové hmotnosti karoserie. Oproti konvenčním komponentům se uspořilo 15 kg.

Nižší hmotnost znamená lepší jízdní vlastnosti a nižší spotřebu. Podobný efekt přináší i propracovaná aerodynamika karoserie Audi Q5 s pozoruhodně nízkým součinitelem odporu vzduchu cx = 0,33. Spodní část vozu je kompletně zakrytá panely, které hodnotu cx snížily o 0,02. I díky tomu zvítězilo Audi Q5 v anketě Euro Car Body Award.

Na tomto úspěchu mají svůj podíl také optimalizované výrobní procesy se značným důrazem na flexibilitu výroby. Karoserie Audi Q5 se vyrábí na stejné výrobní lince ingolstadtského závodu jako karoserie Audi A4 Avant. Jednotlivé panely jsou spojovány vyspělými postupy, jako je např. plazmové sváření technologií Plasmatron, která umožňuje vyrobit elegantní bezespárové spoje bočních panelů se střechou a zadním panelem.

 

‹‹ Zpět na Tiskové zprávy