Audi Club CZ Audi Club CZ

 
novinky Novinky
modely Modely
clanky Články
·Rady a návody
·FAQ
·Recenze
·Tiskové zprávy
multimedia Multimédia
·Fotogalerie
·Wallpapery
·Videa
klubovna Klubovna
·Seznam uživatelů
·Změna hesla
·O klubu
·Občanské sdružení
katalog Katalog firem
dily Náhradní díly
forum Diskuzní fórum

 

 

Tiskové zprávy

Audi A3 concept - Vysoce komprimovaná technická kompetence 01.03.2011
Audi představuje na autosalonu v Ženevě atraktivní technickou studii A3 concept. Čtyřmístná limuzína se stupňovitou zádí uplatňuje ve své konstrukci kompletní technické know-how značky se čtyřmi kruhy – od zdokonaleného ovládacího systému MMI přes highendový informační a zábavní systém až po pohon. Pětiválcový turbomotor s výkonem 300 kW (408 k), sedmistupňová převodovka S tronic a trvalý pohon všech kol quattro zajišťují strhující dynamiku při maximálně efektivním využívání paliva.

Esence technického know-how : Technická studie Audi A3 concept

Audi A3 concept je čtyřmístná limuzína se stupňovitou zádí, která je 4,44 metru dlouhá a 1,84 metru široká, ale jen 1,39 metru vysoká, což jsou proporce, které podtrhují její dynamický charakter. Design se vyznačuje sportovní elegancí, která je pro vozy Audi typická stejně jako maska chladiče Singleframe s hliníkovými příčnými lamelami podtrhujícími opticky šířku konceptu. Na zkosené horní hrany masky chladiče Singleframe navazují světlomety vybavené novou generací elektroluminiscenčních diod LED. Přední spoiler pod nárazníkem zvyšuje přítlak na přední nápravě.

Boční profil je charakterizován mimo jiné nízkým a ladným obloukem střechy, který přechází v silně skloněné střešní sloupky C ve stylu kupé. Harmonické proporce jsou doplněny napjatými svalnatými plochami a také poměr mezi prosklenou plochou a plechem 1/3 ku 2/3 je pro vozy Audi typický. Sílu motoru naznačují výrazně rozšířené podběhy kol. Zpětná zrcátka z hliníku a uhlíkového kompozitu sedí ve stylu sportovních vozů na dveřích. Záď zdobí široké a nízké světlomety, které se směrem dovnitř zužují do špičky. Víko zavazadlového prostoru je zakončeno elegantní odtrhovou hranou. Ve spodní části nárazníku nemůže chybět difuzor a dvě velké koncovky výfuku.
 

Velkorysý interiér těží z výhody dlouhého rozvoru (2,63 metru) a poskytuje dostatek prostoru i pro cestující na zadních samostatných sedadlech. Pro zavazadla je vyhrazen prostor o objemu 410 litrů. Na řidiče čeká sportovní sedadlo s výrazným bočním vedením a kompaktní tříramenný sportovní multifunkční volant s dole zploštělým věncem. Zdrojem důležitých provozních informací jsou dva analogové kulaté přístroje s černými stupnicemi a červenými ručičkami doplněné přídavnými ukazateli ledvinovitého tvaru a centrálním 8“ barevným displejem, který je volně programovatelný.

Na konzole středového tunelu je umístěn ovládací panel multimediálního systému MMI, jehož velké otočné tlačítko obsahuje rovněž touchpad systému .

MMI touch. Díky tomuto novému řešení, které bude brzy uvedeno do sériové výroby, je ovládání ještě intuitivnější. Extrémně tenký monitor systému MMI se vysouvá vzhůru z přístrojové desky a ve výbavě nechybí ani modul UMTS včetně hotspotů WLAN pro přístup k internetu.

A3 concept má pod kapotou pětiválcový motor s přímým vstřikováním benzinu FSI a přeplňováním turbodmychadlem. Ze zdvihového objemu 2,5 litru nabízí suverénní výkon 300 kW (408 k) a maximální točivý moment 500 N.m v širokém rozsahu otáček od 1600 do 5300 min-1. A3 concept s hmotností 1540 kg dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 4,1 s a jeho další rozlet krotí při 250 km/h elektronický omezovač. Strhující je přitom nejen dynamika jízdy, ale i pětiválcem vytvářená nezaměnitelná zvuková kulisa.


O to pozoruhodnější je skutečnost, že se čtyřmístný vůz spokojí v průměru s pouhými 9,1 l/100 km, což odpovídá emisím CO2 ve výši 212 g/km. K vysoké hospodárnosti provozu přispívá elektronicky řízené olejové čerpadlo, inteligentní řízení chladicí soustavy a rekuperační systém. Svůj podíl na nízké spotřebě a vysoké dynamice má také kompaktní sedmistupňová dvouspojková převodovka S tronic, která řadí rychle, komfortně a bez vnímatelného přerušení toku hnací síly.

Řidič může u sedmistupňové převodovky S tronic zvolit režim automatického nebo manuálního řazení. V druhém případě lze převodové stupně měnit pádly na volantu. Elegantní tlačítka na konzole středového tunelu – ve tmě červeně podsvícená – slouží k volbě jízdních režimů R, N a D. Při aktivaci elektrické parkovací brzdy se automaticky zařadí režim P. Maximální akceleraci s minimálním prokluzem kol při rozjezdu zajistí funkce Launch Control.

Obrovskou hnací sílu přenáší na vozovku trvalý pohon všech kol quattro. Jeho srdcem je elektronicky řízená lamelová spojka na konci spojovacího hřídele. Jakmile začnou na jedné nápravě prokluzovat kola, převede spojka během několika milisekund velkou část točivého momentu na kola s lepší přilnavostí.
 


Extrémní dynamice je přizpůsoben podvozek studie Audi A3 concept, který je odvozen od aktuálního modelu RS 3 Sportback. Vysokou úroveň směrové stability, spontánní reakce na povely řidiče a suverénní trakci na výjezdu ze zatáčky doplňuje dalekosáhle neutrální chování vozu v limitních situacích.

Přední náprava se vzpěrami McPherson a pomocným rámem má velký rozchod kol 1572 mm a její komponenty jsou vyrobeny převážně z hliníku. Hřebenové řízení pracuje s nejvyšší účinností, neboť elektromechanický posilovač neodebírá při jízdě přímým směrem žádnou energii.

Rovněž čtyřprvková zadní náprava s rozchodem kol 1542 mm je uložena v pomocném rámu. Její ramena z vysokopevnostní oceli zachycují podélné a boční síly odděleně, a tlumiče jsou umístěny mimo vinuté pružiny. Impozantní kola z lehké slitiny s pěti dvojitými paprsky mají průměr ráfku 20 palců a jsou opatřena pneumatikami rozměru 245/35. Přední brzdové kotouče jsou osazeny čtyřpístkovými třmeny. Stabilizační systém ESP nabízí sportovní režim, případně jej lze zcela vypnout. Parkovací brzda je ovládána elektromechanicky.

Řidič může měnit charakteristiku motoru, posilovače řízení a sedmistupňové převodovky S tronic prostřednictvím systému Audi drive select, který nabízí pět různých programů nazvaných comfort, auto, dynamic, individual a efficiency. Posledně uvedený režim umožňuje maximálně hospodárnou jízdu.


 

 

‹‹ Zpět na Tiskové zprávy