Audi Club CZ Audi Club CZ

 
novinky Novinky
modely Modely
clanky Články
·Rady a návody
·FAQ
·Recenze
·Tiskové zprávy
multimedia Multimédia
·Fotogalerie
·Wallpapery
·Videa
klubovna Klubovna
·Seznam uživatelů
·Změna hesla
·O klubu
·Občanské sdružení
katalog Katalog firem
dily Náhradní díly
forum Diskuzní fórum

 

 

Tiskové zprávy

Novinky Audi - Ženeva 01.03.2011
Audi přichází na trh s novým exkluzivním modelem A8 L Security. Limuzína A8 v pancéřovaném provedení splňuje v kategorii civilních vozidel nejvyšší měřítka ochrany posádky před násilnými útoky. Kromě silného pancéřování je v nabídce mnoho dalších speciálních bezpečnostních prvků výbavy. Zpočátku nabízený motor W12 bude v roce 2012 doplněn ještě jedním agregátem. V obou případech se mohou zákazníci spolehnout na suverénní výkon v kombinaci s vysokou hospodárností.

Audi A8 L Security

Audi A8 L Security je reprezentační luxusní limuzínou o délce 5,27 metru, jejíž vzhled se je od standardní verze k nerozeznání. V provedení A8 L Security W12 jsou součástí sériové výbavy světlomety LED, které realizují veškeré osvětlovací funkce prostřednictvím diod LED a podtrhují výrazné rysy charakteristické tváře.

Konstruktéři Audi počítali s pancéřovanou verzí limuzíny A8 již od začátku jejího vývoje. Specifické díly pro pancéřovanou limuzínu jsou vyráběny ručně v malé utajené manufaktuře, do níž putuje modifikovaná hliníková karoserie ASF (Audi Space Frame) ze závodu Neckarsulm. Speciálně školení zaměstnanci ji vybaví ochrannými prvky během 450 pracovních hodin. Samozřejmě v nekompromisně vysoké kvalitě Audi. Poté je karoserie převezena zpět k finální montáži.

Model A8 L Security získal oficiální certifikaci od německého úřadu pro zkoušky zbraní a střeliva v Mnichově a odpovídá třídě balistické odolnosti VR 7 podle normy BRV 2009. V některých částech je odolnost pancéřování vozidla dokonce na úrovni tříd 9 a 10. Pancéřovaná schránka je integrována do struktury karoserie jako samonosný konstrukční prvek. Z extrémně odolných materiálů přichází ke slovu za tepla tvářená pancéřová ocel, aramidová vlákna, keramika, speciální slitiny hliníku a vícevrstvé sklo. Pancéřování interiéru váží cca 720 kg. Navzdory své vysoké bezpečnostní úrovni je A8 L Security relativně lehkým pancéřovaným vozem a s motorem W12 má nejnižší hmotnost ve své třídě.
 


Do bočních prahů z hliníku jsou vloženy masivní ocelové profily, které zvyšují ochranu proti výbušninám. Stejnému účelu slouží pancéřovaná podlaha ze speciální slitiny hliníku. Audi A8 L Security odolá zásahu vojenským ručním granátem. Okna kabiny jsou ze speciálního skla s vnitřní vrstvou z polykarbonátu, který brání tříštění skla. Bezpečnostní prosklení je o 300 kg těžší a dveře váží dohromady o 360 kg víc. Dveře jsou proto vybaveny samočinným zavíráním a funkcí „doorstop“, která zastaví dveře v libovolné poloze. Na přání může být speciálně chráněn také akumulátor a palivová nádrž.

Zákazníci mají k dispozici celou řadu dalších bezpečnostních systémů. Mezi unikátní řešení patří společností Audi patentovaný systém pro nouzové vystoupení z vozidla. Pokud řidič nebo cestující vzadu stiskne zaplombovaný spínač a zatáhne za vnitřní kliku dveří, oddělí pyrotechnické šrouby v závěsech dveře od karoserie. Dalším bezpečnostním prvkem je hasicí systém, který je aktivován tlačítkem nebo senzorem tepla. Hasicí prostředek uložený v zavazadlovém prostoru je rozstřikován do podběhů kol a motorového prostoru a na podlahu a palivovou nádrž.

Pro případ průjezdu nebezpečnou zónou je vůz vybaven dvěma kyslíkovými patronami. Systém vytváří v interiéru přetlak, který brání vniknutí jedovatých plynů do interiéru vozidla. Dalším systémem dodávaným na přání je tzv. bezpečný start, díky němuž může řidič spustit motor zvenku prostřednictvím dálkového ovládání.

Suverénním zdrojem hnací síly je zážehový motor W12 s přímým vstřikováním a zdvihovým objemem 6,3 litru. Kompaktní, lehký a kultivovaný dvanáctiválec mobilizuje nejvyšší výkon 368 kW (500 k) a maximální točivý moment 625 N.m (při 4750 min-1). A8 L Security s ním zrychlí z 0 na 100 km/h za 7,3 s a s ohledem na pneumatiky je jeho nejvyšší rychlost omezena na 210 km/h. V porovnání s přímými konkurenty je průměrná spotřeba 13,5 l/100 km s odstupem nejnižší ve své třídě (hodnoty udávající provozní vlastnosti a spotřebu paliva jsou předběžné). V porovnání s předchozím modelem o výkonu 331 kW (450 k) klesla spotřeba o 3,0 l/100 km, resp. o 18 %. Druhý motor plánovaný na příští rok bude ještě úspornější (10 až 11 l/100 km).

U obou variant motoru zajišťuje přenos hnací síly osmistupňová samočinná převodovka tiptronic, ovládaná elegantní pákou voliče nebo pádly na volantu, a trvalý pohon všech kol quattro. Inženýři Audi samozřejmě přizpůsobili podvozek, brzdovou soustavu a elektronické regulační systémy zvýšené hmotnosti vozu. Například u závěsných ramen kol byly nově vypočteny pevnosti, materiály a tloušťky stěn. Luxusní jízdní komfort zajišťuje vzduchové odpružení adaptive air suspension s variabilním tlumením integrované do systému Audi drive select. Na přání se dodává dynamické řízení.

Pancéřovaná limuzína jezdí standardně na kovaných 19“ kolech, jejichž pneumatiky mají nezvyklý rozměr 255/720 a vysoký index nosnosti 117. Plastové prstence na ráfcích umožňují limuzíně pokračovat v jízdě rychlostí až 80 km/h i po defektu pneumatiky. Samozřejmostí je automatické sledování tlaku v pneumatikách.

Audi začne dodávat nové modely A8 L Security W12 zákazníkům koncem léta a v roce 2012 rozšíří nabídku o další motor. Německá automobilka má pro své klienty v tomto speciálním segmentu trhu připravenu rozsáhlou paletu služeb včetně příslušného školení pro řidiče a majitele.
 

Audi Q5 hybrid quattro

Koncem letošního roku bude do prodeje uveden první velkosériově vyráběný hybridní model Audi, který ke svému pohonu používá dva zdroje hnací síly. Audi Q5 hybrid quattro nabídne svým uživatelům výkon motoru V6, ale spokojí se s podobně skromným množstvím paliva jako čtyřválcové TDI. V číselném vyjádření to znamená 6,9 l/100 km v kombinovaném režimu EU (emise CO2: 159 g/km), což je pro vůz kategorie SUV s celkovým výkonem 180 kW (245 k) a točivým momentem 480 N.m skutečně pozoruhodná hodnota.

Inženýři Audi zvolili pro model Q5 hybrid quattro mimořádně účinný paralelní hybridní systém. Patřičně přepracovaný zážehový motor 2.0 TFSI o výkonu 155 kW (211 k) v něm spolupracuje s elektromotorem (40 kW/210 N.m), který je uložen mezi motorem TFSI a výrazně upravenou osmistupňovou samočinnou převodovkou tiptronic bez tradičního kapalinového měniče momentu. Spojení mezi spalovacím motorem a elektromotorem má na starosti lamelová spojka v olejové lázni.

Audi Q5 hybrid quattro zrychlí z 0 na 100 km/h za 7,1 s a z 80 na 120 km/h na 5. převodový stupeň za 5,9 s. Nejvyšší rychlost je 222 km/h. Během vývoje byl kladen velký důraz nejen na dynamiku a hospodárnost, ale i na dosažení vysokého podílu elektrické části hybridního systému na pohonu. Nejsportovnější hybridní SUV na trhu dokáže jet čistě elektricky s nulovými emisemi rychlostí až 100 km/h a při ustálené rychlosti 60 km/h umožňuje kapacita akumulátorů Li-Ion ujet přibližně tři kilometry.


Sada akumulátorů Li-Ion váží jen 38 kg. Její kompaktní konstrukce zabírá prostor o objemu pouhých 26 litrů a prakticky nijak neomezuje zavazadlový prostor, neboť je uložena na chráněném místě pod podlahou. Sadu s nominální kapacitou 1,3 kWh, napětím 266 V a výkonem 39 kW tvoří 72 článků.

Hybridní pohon modelu Audi Q5 hybrid quattro pracuje v pěti různých režimech. Hnací sílu může poskytovat výhradně spalovací motor, pouze elektromotor nebo obě jednotky společně. Další funkce spočívá v rekuperaci kinetické energie a v podpoře spalovacího motoru elektromotorem během akcelerace. U stojícího vozu nepracuje ani spalovací motor, ani elektromotor.

Řidič si vybírá ze tří jízdních programů tlačítkem na středové konzole nebo pákou voliče. Program EV upřednostňuje ve městě elektrický pohon a program D reguluje činnost obou zdrojů hnací síly s ohledem na optimalizaci spotřeby paliva, zatímco režim S a manuálně ovládané řazení převodovky tiptronic podporují sportovní styl jízdy.

Pokud řidič přidá silně plyn, převezme pohon do svých rukou spalovací motor. Elektrický stroj přitom pracuje jako generátor, který napájí spotřebiče a dobíjí akumulátor. Při maximální akceleraci se však jako elektromotor připojí ke spalovacímu motoru, aby ho podpořil. V režimu S je pak krátkodobě k dispozici nejvyšší systémový výkon.

Uvolní-li řidič pedál plynu, pracuje elektrický stroj jako generátor, který získává zpět kinetickou energii. Ve většině těchto případů dojde zároveň k odpojení motoru TFSI od hnacího řetězce. Elektrický proud získávaný rekuperací je přechodně ukládán do akumulátorů Li-Ion. Pokud řidič brzdí mírně, zajišťuje zpomalení jen elektromotor. Teprve při požadavku intenzivnějšího zpomalení přichází ke slovu také hydraulická brzdová soustava.

Ve všech situacích přenáší hnací sílu obou motorů bezpečně na vozovku trvalý pohon všech kol quattro. Za normálních podmínek je kladen větší důraz na pohon zadní nápravy, ale v případě potřeby dostane většinu točivého momentu náprava s lepší trakcí. Široké uplatnění hliníkových dílů v náročné konstrukci podvozku přispělo ke snížení hmotnosti. Posilovač řízení je elektromechanický, takže při jízdě přímým směrem nezvyšuje spotřebu paliva. Hybridní Audi nevyžaduje ústupky ani v oblasti praktické využitelnosti, což dokládá nejvyšší přípustná hmotnost přívěsu ve výši až 2000 kilogramů.

Karoserie je nezvykle lehká, na čemž se podílí hliníková kapota motoru a zadní výklopné víko. Značné využití vysokopevnostních ocelí na kritických místech struktury karoserie zaručuje nejvyšší úroveň tuhosti. Navzdory bohaté standardní výbavě patří Q5 hybrid quattro s hmotností necelých 2000 kg mezi nejlehčí hybridní SUV na globálním trhu. Hmotnost všech hybridních komponentů nedosahuje ani 130 kilogramů.

Decentně upravený design karoserie je korunován 19“ litými koly z hliníku ve speciálním „hybridním“ provedení, které svými deseti paprsky připomíná lopatky turbíny. Pneumatiky mají rozměr 235/55. Na přání nabízí Audi další kola s průměrem 19 a 20 palců.

Automatická klimatizace modelu Audi Q5 hybrid quattro je přizpůsobena specifikům elektrického pohonu. Její elektricky poháněný kompresor pracuje na základě skutečné potřeby s maximální účinností. V zimním období urychluje ohřátí vzduchu v interiéru přídavné elektrické topné těleso.

Zákazníci, kteří se rozhodnou pro model Audi Q5 hybrid quattro mají na výběr téměř stejný rozsah výbavy jako u konvenčních modelů Q5, které jsou nejprodávanějším SUV ve svém segmentu. V nabídce nechybí samozřejmě ani nejmodernější asistenční systémy Audi.
 

Audi RS 3 Sportback

Mimořádně dynamické modely RS stojí na vrcholu příslušných modelových řad Audi a nové Audi RS 3 Sportback, které vzniklo v režii společnosti quattro GmbH, přináší nyní tuto úspěšnou filozofii do kompaktní třídy.

Nový vrcholný model řady A3 ukazuje svůj koncentrovaný potenciál již na první pohled. Přední spoiler a antracitová maska chladiče Singleframe dodávají vozu dravý výraz společně se světlomety Xenon plus. Boční profil vozu definují vystouplé přední blatníky vyrobené z plastového kompozitu vyztuženého uhlíkovými vlákny, markantní prahové lišty a kryty vnějších zpětných zrcátek s matným povrchem v hliníkovém odstínu. Sportovní záď je zakončena velkým střešním spoilerem, leskle černým difuzorem a dvojitou koncovkou výfuku na levé straně.

Dynamický styl pokračuje v interiéru, který je zcela černý a ozdobený několika logy RS 3. Sportovní sedadla mají potahy z jemné kůže Nappa sešité kontrastní stříbrnou nití, ozdobné prvky se lesknou klavírním lakem nebo novou hliníkovou úpravou „Aluminium Race“. Multifunkční sportovní kůží obšitý volant má dole zploštělý věnec. Informační systém řidiče zahrnuje ukazatel plnicího tlaku, teploměr oleje a stopky.
 


Křídla vozu propůjčuje zážehový pětiválec 2.5 TFSI přeplňovaný turbodmychadlem, který navazuje na slavnou tradici sportovních vozů Audi. Ze zdvihového objemu 2,5 litru poskytuje nejvyšší výkon 250 kW (340 k) a maximální točivý moment 450 N.m. Hnací síla je na vozovku přenášena prostřednictvím sedmistupňové převodovky S tronic a trvalého pohonu všech kol quattro.

Novinka je doslova katapultována z nuly na 100 km/h za 4,6 sekundy a další rozlet ukončí elektronický omezovač při 250 km/h. Kompaktní vůz se však v průměru spokojí s pouhými 9,1 litry paliva na 100 km, čemuž odpovídá hodnota emisí CO2 212 gramů na km. Na této hospodárnosti se podílí elektronicky řízené olejové čerpadlo a rekuperační systém, který získává zpět kinetickou energii při zpomalování.

Řidič může provozovat sedmistupňovou převodovku S tronic ve dvou režimech automatizovaného řazení a v jednom manuálním módu. V posledně uvedeném případě lze řadit pomocí pádel na volantu nebo páky voliče. Maximální akceleraci z klidu zajistí funkce „Launch Control“ s minimálním prokluzem kol.

Hnací sílu přenáší suverénně na vozovku trvalý pohon všech kol quattro, který je
zárukou dalšího zvýšení trakce, dynamiky a stability, s níž RS 3 Sportback ukáže záda všem svým konkurentům. Srdcem systému je elektronicky řízená mezinápravová lamelová spojka, která je v zájmu lepšího rozložení hmotnosti mezi nápravy uložena na konci spojovacího hřídele před zadním diferenciálem. Sada lamelových spojek uvnitř spojky se otáčí v olejové lázni.

Systém quattro rozděluje hnací sílu mezi obě nápravy v závislosti na aktuálních podmínkách. Jakmile se začnou kola přední nápravy protáčet, vytvoří elektrické čerpadlo okamžitě vysoký tlak oleje, který plynule přitlačí lamely spojky k sobě tak, aby se potřebný točivý moment přenášel na zadní kola. Díky výkonnému zásobníku tlaku trvá tento proces jen několik milisekund.

Základem pro precizní ovladatelnost modelu RS 3 Sportback je tuhá karoserie a vyspělý podvozek. Čtyřprvková zadní náprava s rozchodem kol 1528 mm je uložena v pomocném rámu. Uspořádání ramen z vysokopevnostní oceli umožňuje odděleně přenášet podélné a příčné síly.

V případě přední nápravy, jejíž rozchod kol byl rozšířen na 1564 mm, se jedná o konstrukci McPherson izolovanou rovněž pomocným rámem. Důležité komponenty přední nápravy jsou vyrobeny z hliníku. Hřebenové řízení pracuje díky elektromechanickému posilovači s nejvyšší účinností, jeho převod 16,2:1 je sportovně přímý.

Odpružení zajišťují vinuté pružiny a nově vyvinuté tlumiče. Sportovní podvozek snižuje karoserii modelu RS 3 Sportback v porovnání s A3 o 25 milimetrů. Nový vrcholný model řady A3 jezdí na devatenáctipalcových litých kolech z hliníkové slitiny s pneumatikami 235/35 vpředu a 225/35 vzadu. Kola mají leštěnou povrchovou úpravu se vzhledem titanu, na přání mohou být černá s červeným okrajem ráfku.

Kotoučové brzdy s vnitřním chlazením mají vpředu průměr 370 mm a vzadu 310 mm. Třecí plochy kotoučů vpředu jsou v zájmu maximálního odvodu tepla odvrtávané a duté čepy je spojují se středem brzdového kotouče z hliníku. Během brzdění je svírají čtyřpístkové pevné třmeny lakované leskle černou barvou a opatřené logem RS. Stabilizační systém ESP je vybaven sportovním režimem a řidič ho může kompletně vypnout.

Audi začne dodávat modely RS 3 Sportback zákazníkům před létem, základní cena na českém trhu je stanovena na 1 384 700 Kč s DPH.

 

‹‹ Zpět na Tiskové zprávy