Audi Club CZ Audi Club CZ

 
novinky Novinky
modely Modely
clanky Články
·Rady a návody
·FAQ
·Recenze
·Tiskové zprávy
multimedia Multimédia
·Fotogalerie
·Wallpapery
·Videa
klubovna Klubovna
·Seznam uživatelů
·Změna hesla
·O klubu
·Občanské sdružení
katalog Katalog firem
dily Náhradní díly
forum Diskuzní fórum

 

 

Tiskové zprávy

Audi představuje nové modely A4 a S4 04.11.2011
Praha, 4. listopadu 2011 – Audi představuje modernizovanou a ještě atraktivnější modelovou řadu A4. Audi A4 Limuzína, A4 Avant, A4 allroad quattro a S4 dokumentují svůj náskok díky technice novými řešeními v oblasti hospodárnosti, jízdní dynamiky a informačních a zábavních systémů.

Audi A4 je již po osm generací a 39 let bestsellerem značky Audi. Celkem bylo prodáno deset milionů těchto vozů. A4 je středem pozornosti také díky svému elegantnímu a sportovnímu vzhledu, který vzbuzuje emoce. Po nynější modernizaci je design všech modelů Limuzína, Avant, allroad quattro a S4 ještě čistější a markantnější.

Stylistické úpravy zdůrazňují horizontální linie na přídi. Kapota motoru má výraznější klenutí a horní rohy masky chladiče Singleframe jsou zkosené, zatímco příčná žebra a čtyři kruhy loga Audi vystupují trojrozměrně do prostoru. Maska chladiče je šedá, u šestiválců nebo ve spojení s exteriérovým paketem S line leskle černá. V nově navrženém předním nárazníku jsou nápadné hranaté otvory pro přívod vzduchu opatřené přepracovanými mřížkami a nízké mlhové světlomety. A4 allroad quattro se odlišuje maskou chladiče s chromovanými ozdobnými prvky a kulatými mlhovými světlomety.

 

 


Také hlavní světlomety se spodní hranou ve tvaru jemné vlny jsou pozměněné. Audi nabízí na přání světlomety Xenon plus se světlomety LED pro denní svícení, které vytvářejí úzké homogenní pásy světla. Alternativně si mohou zákazníci zvolit adaptivní světlomety včetně funkce dynamického natáčení do zatáček a odbočovacích světlometů. Tvar předních světlometů se odráží i v designu zadních světel. Ve spojení se světlomety Xenon plus tvoří diody LED v zadních světlech homogenní pásy světla.

V novém stylu se prezentuje rovněž zadní nárazník s integrovaným difuzorem, který je u všech modelů ozdoben dvěma koncovkami výfukové soustavy. Mezi 15 nabízenými barvami karoserie jsou čtyři nové odstíny. Vnější rozměry všech variant jsou po modernizaci stejné nebo se změnily jen v řádu několika milimetrů.

Zušlechtěn byl rovněž interiér nových modelů A4. Audi nabízí široký výběr nových volantů s chromovanými a vysoce lesklými ozdobnými prvky. Sportovní volant je k dispozici i v provedení s dole zploštělým věncem. Přepracovány byly také páčky na sloupku řízení a klíček od zapalování. S výjimkou černé jsou všechny barvy interiéru nové, což platí i pro potahy sedadel. Jemná kůže Nappa nahradila kůži Valcona a ozdobná obložení mohou být vyrobena z nejrůznějších materiálů.

Ještě jednodušší a intuitivnější je nyní ovládání. Navigační systém MMI Navigation plus vystačí se čtyřmi tlačítky místo dosavadních osmi a do otočného ovladače hlasitosti je integrována funkce přeskakování skladeb. Pozornost byla zaměřena také na další zlepšení ovládání samočinné převodovky, efektivně pracující klimatizace, systému jízdní dynamiky Audi drive select a multifunkčního volantu. Vyhřívání a klimatizace sedadel se nově ovládá přímo tlačítkem.

Přepracovaná modelová řada A4 stanovuje nová měřítka v oblasti poháněcího ústrojí. Hodnoty spotřeby paliva klesly v průměru o 11 %, přestože celá řada motorů dosahuje vyššího výkonu a točivého momentu. Audi nabízí pro modely A4 Limuzína a A4 Avant šest vznětových jednotek TDI a čtyři zážehové motory. Celkem mají zákazníci na výběr 23 kombinací motorů a převodovek. Všechny motory mají přímé vstřikování paliva a jsou přeplňované. Veškeré modely jsou sériově vybaveny systémem Start-Stop a systémem rekuperace kinetické energie.

Čtyřválcové motory TDI byly důkladně přepracovány. U motorů 2.0 TDI s výkonem 100 kW (136 k), 120 kW (163 k) nebo 130 kW (177 k) s pohonem quattro zvyšuje nový odstředivý kyvadlový tlumič torzních kmitů integrovaný do dvouhmotového setrvačníku kultivovanost běhu a snižuje hlučnost v nízkých otáčkách, čímž umožňuje ještě dřívější řazení vyšších převodových stupňů a následné snížení spotřeby paliva až o 0,2 l/100 km.

Nejúspornější variantou v modernizované modelové řadě A4 je Audi A4 2.0 TDI s výkonem 100 kW (136 k). Jako Limuzína se spokojí průměrně se 4,2 litry paliva na 100 km, čemuž odpovídají emise CO2 pouhých 112 g/km. Audi A4 2.0 TDI s výkonem 120 kW (163 k) vystačí se 4,4 litru nafty na 100 km (emise CO2 115 g/km). Oba motory se dodávají pro Limuzínu a Avant.

Nabídku doplňují další tři vznětové čtyřválce s výkony 88 kW (120 k), 105 kW (143 k) a 130 kW (177 k), které se s výjimkou nejméně výkonné verze dodávají i pro modely allroad quattro. Paletu završují tři motory V6 TDI. Pro allroad quattro nedostupná jednotka 3.0 TDI o výkonu 150 kW (204 k) je nejúspornějším šestiválcem na světě ve své třídě. V limuzíně A4 spotřebuje v průměru jen 4,9 l/100 km. Ve druhé variantě dosahuje motor 3.0 TDI nejvyššího výkonu 180 kW (245 k), přičemž k dispozici bude také v mimořádně čistém provedení clean diesel.

Modelová řada A4 prezentuje nejnovější stav techniky rovněž v oblasti zážehových motorů. Hlavní novinkou je nový čtyřválec 1.8 TFSI pro modely Limuzína a Avant. Nejvyšší výkon 125 kW (170 k) a maximální točivý moment 320 N.m jsou zárukou sportovní dynamiky. Průměrná spotřeba paliva v limuzíně A4 je však jen 5,6 litru na 100 km (emise CO2 134 g/km), což v porovnání s předchůdcem znamená snížení spotřeby o 19 %.

Základním zážehovým motorem je 1.8 TFSI s výkonem 88 kW (120 k). Jednotka 2.0 TFSI, která se dodává jako jediný zážehový motor také pro modely A4 allroad quattro, poskytuje nejvyšší výkon 155 kW (211 k). Na vrcholu palety stojí šestiválce 3.0 TFSI ve dvou variantách. V modelech A4 nabízí vidlicový šestiválec nejvyšší výkon 200 kW (272 k) a do prodeje bude zařazen později. Ve velmi sportovním modelu S4 dodávaném jako Limuzína a Avant dosahuje jeho výkon suverénní hodnoty 245 kW (333 k). Průměrná spotřeba paliva je pouhých 8,0 l/100 km navzdory impozantním jízdním výkonům. S4 zrychlí z 0 na 100 km/h za 5,0 s a jeho nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.

Pro Audi je typická široká nabídka rozmanitých ústrojí pro přenos hnací síly. Modely Limuzína a Avant s pohonem předních kol sjíždějí z výrobní linky standardně s šestistupňovou mechanickou převodovkou. Ve většině případů je jako alternativa k dispozici plynulá převodovka multitronic. Provedení quattro mají mechanickou převodovku nebo sedmistupňovou převodovku S tronic (od 2.0 TDI se 130 kW/177 k), což platí i pro všech šest motorů modelu A4 allroad quattro.

Trvalý pohon všech kol quattro je součástí sériové výbavy u modelů A4 allroad quattro a pro Limuzínu a Avant je k dispozici od motoru 2.0 TDI s výkonem 105 kW (143 k). Modelová řada A4 používá samosvorný mezinápravový diferenciál, který při běžné jízdě rozděluje hnací sílu v poměru 40:60 % ve prospěch zadních kol. Na jednotlivých kolech regulují trakci jemně dávkované brzdové zásahy. Pro varianty V6 quattro nabízí Audi jako doplněk sportovní diferenciál, který umožňuje mimořádně precizní průjezd zatáčkou se suverénní trakcí díky aktivnímu rozdělování hnací síly mezi jednotlivá zadní kola.

Sportovně precizní podvozek modelové řady A4 kombinuje vysoký komfort odpružení s mimořádnou úrovní bezpečnosti. Drobné změny byly provedeny v charakteristice lůžek ramen zadní nápravy a tlumičů. Většina komponentů pětiprvkové přední nápravy a zadní nápravy s lichoběžníkovým příčným ramenem je vyrobena z hliníku.

Novinkou ve všech modelech A4 je řízení s elektromechanickým posilovačem, které řidiči zprostředkovává přímý a přesný kontakt s vozovkou. Při brzdění na povrchu s kluzkou plochou jen na jedné straně působí proti ztrátě směrové stability jemné zásahy do řízení. Elektromechanický posilovač neodebírá při jízdě přímým směrem žádnou energii, čímž se snižuje spotřeba paliva až o 0,3 l/100 km.

Audi nabízí pro modelovou řadu A4 vyspělé asistenční systémy. Všechny varianty jsou vybaveny novým informačním systémem řidiče s doporučením přestávky k odpočinku, který rozpoznává na základě pohybů volantem a dalších parametrů únavu řidiče. Adaptivní tempomat udržuje konstantní odstup od vpředu jedoucího vozidla v rychlostním rozsahu od 0 do 200 km/h a do 30 km/h zahájí automaticky maximální brzdění, pokud hrozí náraz do vpředu jedoucího vozidla. Audi active lane assist podporuje řidiče při jízdě v jízdním pruhu a Audi side assist sleduje radarem prostor za vozem a upozorňuje řidiče na vozy skryté ve slepém úhlu.

Audi nabízí pro modelovou řadu A4 vysoce moderní informační a zábavní systémy. Sériově se dodává rádio chorus s přehrávačem CD a osmi reproduktory. Vrcholem nabídky je MMI Navigation plus s velkým pevným diskem, barevným monitorem, 3D grafikou a přehrávačem DVD. Systém dostal navíc zdokonalené hlasové ovládání a vylepšený příjem digitálního rozhlasového vysílání.

Systém MMI Navigation plus lze rozšířit o zařízení Bluetooth Autotelefon online, které umožňuje cestujícím využívat na cestách celou řadu služeb nabízených pod hlavičkou Audi connect, například hlasově ovládané vyhledávání speciálních cílů Google nebo navigaci se snímky Google Earth a doplňkovými záběry ulic Google Street View. Dopravní zpravodajství Audi online poskytuje řidiči nejaktuálnější údaje o intenzitě dopravy na zvolené trase. Hotspot WLAN umožňuje posádce využívat připojení k internetu.

Ceny modelové řady A4 se navzdory mnoha vylepšením mění jen nepatrně. Například cena limuzíny A4 2.0 TFSI začíná na 913700 Kč vč. DPH.

 

‹‹ Zpět na Tiskové zprávy