Audi Club CZ Audi Club CZ

 
novinky Novinky
modely Modely
clanky Články
·Rady a návody
·FAQ
·Recenze
·Tiskové zprávy
multimedia Multimédia
·Fotogalerie
·Wallpapery
·Videa
klubovna Klubovna
·Seznam uživatelů
·Změna hesla
·O klubu
·Občanské sdružení
katalog Katalog firem
dily Náhradní díly
forum Diskuzní fórum

 

 

Tiskové zprávy

Audi hlásí historicky nejvyšší nárůst prodeje 09.01.2012
Ingolstadt, 9. ledna 2012 – Společnost AUDI AG prodala v roce 2011 celkem 1 302 650 automobilů, a tím překonala svůj dosavadní prodejní rekord z předchozího roku o více než 210 200 vozů. Značka Audi zaznamenala silnou dynamiku růstu ve všech světových regionech. Čína, kde bylo zákazníkům dodáno 313 036 vozů, se poprvé stala největším trhem pro Audi. V Evropě vzrostl prodej ingolstadtské automobilky o 12,1 procenta na cca 726 300 vozů. Dvoumístného tempa růstu bylo dosaženo také v USA. Audi uzavřelo uplynulý rok s novými rekordními prodejními výsledky na více než 50 trzích.

• Rekordní rok 2011 s 1 302 650 dodanými vozy, nárůst o 19,2 %
• Šéf prodeje Schwarzenbauer: „Rok 2011 byl především v Evropě a USA nad očekávání dobrý.“
• Vedoucí postavení v rámci prémiového segmentu v Evropě a Číně dále posíleno
• Prodej modelu A8 vzrostl na dvojnásobek

„Rok 2011 byl v historii Audi nevídaný. Ještě nikdy jsme během jednoho roku nezískali tolik nových zákazníků,“ prohlásil Peter Schwarzenbauer, člen představenstva společnosti AUDI AG zodpovědný za marketing a prodej. „Díky silně poptávaným novým modelům byl prodej zejména v Evropě a USA lepší, než jsme očekávali. Na americkém trhu jsme po každém měsíci přepisovali dosavadní prodejní rekordy, a díky tomu se nám znovu podařilo výrazně zlepšit také finanční výsledky. Velký podíl na tom má především mimořádně úspěšná ofenziva ve vyšší třídě.“

Více než každý čtvrtý americký zákazník volí od uvedení nové generace modelů A8, A6 a A7 Sportback model vyšší třídy. Značka Audi tak během jednoho roku zvýšila podíl svých vrcholných modelových řad na celkovém prodeji v USA o více než polovinu. V uplynulém roce bylo v USA prodáno 117 561 automobilů Audi, což znamená nárůst o 15,7 procenta v porovnání s rokem 2010.

Modely vyšší třídy se rozhodujícím způsobem podílely na růstu značky Audi i v celosvětovém měřítku. Modelová řada Audi A6 zaznamenala nárůst o 12,2 % na 229 200 vozidel, a to ještě před zahájením prodeje nové generace v Číně, která je pro oblíbenou manažerskou limuzínu nejdůležitějším trhem. Nová limuzína A6 vstoupila na první trhy v březnu a až na podzim ji následoval především v Evropě důležitý Avant. Naproti tomu první kompletní rok na trhu má za sebou modelová řada A7 Sportback, pro niž se po celém světě rozhodlo více než 31 300 zákazníků. Postavení značky čtyř kruhů ve vyšší třídě upevnila také řada Audi Q7, která se v porovnání s předchozím rokem těšila nárůstu o 21,4 %. Vozů Audi A8, nové generace vlajkové lodi uvedené začátkem roku 2010, bylo v meziročním srovnání prodáno dokonce dvojnásobné množství (+101 %).

Na opačném konci modelové palety přivedla nové zákazníky k prodejcům modelová řada Audi A1. V prvním kompletním prodejním roce dodalo Audi zákazníkům 118 200 prémiových malých vozů, a to převážně v Evropě. Společnost AUDI AG zvýšila v Evropě svůj prodej navzdory opačně se vyvíjejícímu celkovému trhu o 12,2 % na 726 300 vozidel, a posílila tak svou pozici vedoucí prémiové značky. Po Číně dosáhla ingolstadtská automobilka v absolutních číslech nejvyššího přírůstku na domácím německém trhu, kde bylo zákazníkům v roce 2011 předáno 254 011 nových vozů, o 10,8 % více než v roce 2010. Mimořádně úspěšný byl pro značku Audi uplynulý rok také ve Velké Británii a Francii. Ve Spojeném království vzrostl prodej o 15,7 % na 115 345 vozů, zatímco zastoupení Audi France překonalo díky nárůstu o 18,1 % poprvé hranici 60 000 prodaných vozů za rok, přičemž zákazníkům bylo předáno 62 009 vozidel. Navíc, navzdory obtížné tržní situaci se značce Audi povedlo minimálně zopakovat prodejní výsledek z roku 2010 také ve Španělsku (+3,4 %) a v Itálii (+0,03 %). Na všech ostatních světových trzích z první desítky zaznamenala společnost AUDI AG v meziročním srovnání dvoumístné nárůsty prodeje. I Rusko totiž uzavřelo rok 2011 s nárůstem o 25,6 %, a výrazně tak přispělo s 23 250 prodanými vozy k růstu ve východní Evropě.

 



Ke zvýšení prodeje vozů Audi v Číně o 37,3 % přispělo kromě silné poptávky po dovážených modelech také v polovině roku realizované zvýšení výrobní kapacity v závodu Čchang-čchun. Čínští zákazníci zakoupili v roce 2011 celkem 313 036 vozů Audi. Značka se čtyřmi kruhy si tak opět výrazně zvýšila svůj náskok před konkurenty v prémiovém segmentu.

V uplynulých měsících získaly pro Audi na významu rovněž rozvíjející se trhy, jako jsou Jižní Korea (+30,9 % na 10 346 vozů) a Jižní Afrika (+20,4 % na 14 523 vozů). Oba uvedené trhy dohromady již dosahují úrovně odbytu značky v Rusku. V Jižní Americe se v roce 2011 blýsklo vysokým tempem růstu Mexiko (+46,8 %) a Brazílie (+68,0 %). Ještě dynamičtější byl růst značky Audi v Indii, kde se prodeje vyšplhaly o 83,5 % na 5511 vozů. Žádná jiná prémiová značka na tomto trhu nezaznamenala tak rychlý růst.

 

Prodej

AUDI AG

Za měsíc prosinec

Za celý rok

 

2011

2010

Odchylka vs. 2010

2011

2010

Odchylka vs. 2010

Svět

109 550

88 506

+23,8 %

1 302 650

1 092 411

+19,2 %

Evropa

56 000

52 172

+7,3 %

726 300

647 631

+12,1 %

- Německo

21 588

23 950

-9,9 %

254 011

229 157

+10,8 %

- Velká Británie

6370

5214

+22,2 %

115 345

99 705

+15,7 %

- Itálie

4770

5123

-6,9 %

60 353

60 337

+0,03 %

- Francie

4958

4199

+18,1 %

62 009

52 520

+18,1 %

- Španělsko

2733

2379

+14,9 %

40 905

39 557

+3,4 %

- Rusko

1771

1503

+17,8 %

23 250

18 510

+25,6 %

USA

12 655

10 546

+20,0 %

117 561

101 629

+15,7 %

Brazílie

644

297

+116,8 %

5503

3276

+68,0 %

Asie-Pacifik

33 950

21 172

+60,3 %

373 700

276 241

+35,3 %

- Čína (včetně Hongkongu)

29 436

18 186

+61,9 %

313 036

227 938

+37,3 %

- Indie

394

212

+85,8 %

5511

3003

+83,5 %

 

‹‹ Zpět na Tiskové zprávy