Audi Club CZ Audi Club CZ

 
novinky Novinky
modely Modely
clanky Články
·Rady a návody
·FAQ
·Recenze
·Tiskové zprávy
multimedia Multimédia
·Fotogalerie
·Wallpapery
·Videa
klubovna Klubovna
·Seznam uživatelů
·Změna hesla
·O klubu
·Občanské sdružení
katalog Katalog firem
dily Náhradní díly
forum Diskuzní fórum

 

 

Tiskové zprávy

Nové Audi A3 – inovace se stylem 05.03.2012
Automobilka Audi vytvořila v roce 1996 s modelem A3 segment prémiových kompaktních vozů. Nyní přichází na start třetí generace úspěšné modelové řady. Nové Audi A3, které oslaví premiéru na Ženevském autosalonu 2012, je technicky vyspělým automobilem s inovacemi ve všech oblastech. V současnosti navíc probíhá vývoj verzí s hybridní jednotkou a dalšími alternativními pohony, jako jsou motor na zemní plyn nebo Audi e-gas. Ještě v roce 2012 se na trhu objeví verze s mimořádně úsporným turbodieselem 1.6 TDI, který spotřebuje pouhých 3,8 litru nafty na 100 kilometrů, což odpovídá emisím CO2 99 g/km.

Atraktivní třídveřová karoserie s délkou 4,24 metru se může díky technologii lehké konstrukce Audi ultra pochlubit nízkou hmotností. V porovnání s předchůdcem je nové Audi A3 až o 80 kilogramů lehčí. Harmonicky nastavený podvozek se vyznačuje sportovní charakteristikou. Motory jsou výkonné a zároveň mimořádně úsporné, v interiéru vládne atmosféra stylové dynamiky. Co se týče asistenčních, informačních a zábavních systémů, nabízí nové Audi A3 portfolio technologií, které definují nová měřítka v tomto segmentu.

Design dává jasně najevo sportovní charakter nového Audi A3. Ostré hrany a linie rozdělují napjatě klenuté plechové plochy. Rozvor vzrostl na 2,60 metru při vnější délce, která zůstala na úrovni předchůdce, a střešní sloupky C jsou skloněné podobně jako u kupé. Přídi dominuje pro vozy značky Audi charakteristická maska chladiče Singleframe. Audi dodává na přání světlomety xenon plus včetně světlometů LED pro denní svícení; v tomto případě jsou i zadní světlomety osazeny světelnými diodami. Později nabídku rozšíří světlomety s diodami LED pro všechny osvětlovací funkce, což bude premiéra v segmentu kompaktních vozů.

Přísně dodržovaný princip lehké konstrukce Audi ultra vedl k tomu, že nové Audi A3 1.4 TFSI váží pouhých 1175 kilogramů, což je výrazně méně než u konkurence. Přední blatníky a kapota motoru jsou vyrobeny z hliníku a ve struktuře karoserie jsou hojně zastoupeny oceli nejvyšších stupňů pevnosti společně s ocelovými komponenty tvářenými za tepla včetně tvrzení.

Kompletně nově uspořádaný interiér modelu Audi A3 okouzlí posádku zdánlivě se vznášející přístrojovou deskou s horizontálními liniemi, nedostižnou kvalitou materiálů a zpracování, jakož i jasnou ergonomií. Mezi další nepřehlédnutelné prvky v interiéru patří čtyři kulaté výdechy ventilační soustavy, elegantní ovládací panel sériově dodávané klimatizace a přístrojové vybavení. Barevný displej informačního systému řidiče (sériová výbava linií Ambition a Ambiente) prezentuje provozní údaje ve vysoce detailně zpracovaném 3D zobrazení.


Elektricky výsuvný monitor MMI, který má v nejvyšší verzi úhlopříčku sedm palců, je tenký jen jedenáct milimetrů. Nová elektromechanická parkovací brzda vytvořila na konzole středového tunelu místo pro terminál na přání dodávaného ovládacího systému MMI. V plné verzi systému MMI navigation plus včetně MMI touch má horní strana otočného tlačítka podobu touchpadu, což je další inovace na poli ergonomie. Řidič může zadávat písmena a číslice prstem, stejně jako ve vozech Audi vyšší třídy.

Audi dává zájemcům o novou modelovou řadu A3 na výběr výbavové linie Attraction, Ambition a Ambiente nabízející zákazníkům charakter vozidla podle jejich přání. Designéři vyvinuli pro všechny varianty atraktivní barvy a materiály. Zákazníci si mohou zvolit také mnoho sportovních a komfortních prvků výbavy na přání včetně systému adaptive light, podvozku magnetic ride a panoramatického skleněného střešního okna.

Další oblastí techniky, v níž nové Audi A3 posiluje svou vedoucí pozici, jsou nové, vysokovýkonné asistenční systémy. Nabídka zahrnuje adaptivní tempomat adaptive cruise control na bázi radaru, Audi side assist, Audi active lane assist, rozpoznávání dopravního značení, parkovacího asistenta a bezpečnostní systém Audi pre sense basic. Podobné portfolio nedokáže nabídnout žádný konkurent.

Také v oblasti informační a zábavní techniky postavené na inovativním modulovém konceptu existuje celá stavebnice komponentů. Mezi ně patří zvuková aparatura Bang & Olufsen a MMI navigation plus. Jejich ideálním doplňkem je zařízení autotelefon bluetooth online včetně hotspotu WLAN, který umožňuje spolucestujícím za jízdy přístup k internetu. Řidičovi přináší tento systém individuálně přizpůsobené online služby nabízené pod hlavičkou programu Audi connect.

Nové Audi A3 přichází na start se třemi čtyřválci, které jsou od základu nově vyvinuté. Motory TFSI mají zdvihový objem 1,4 litru, resp. 1,8 litru, a dosahují nejvyššího výkonu 90 kW (122 k), resp. 132 kW (180 k). Vznětová jednotka TDI poskytuje z dvoulitrového objemu nejvyšší výkon 105 kW (143 k). V porovnání s předchozím modelem klesla spotřeba paliva nového A3 v průměru o cca 12 procent, přičemž u některých agregátů je úspora ještě větší.


Motor 1.8 TFSI spolupracuje sériově se sedmistupňovou převodovkou S tronic, zatímco jednotky 1.4 TFSI a 2.0 TDI jsou spojeny s šestistupňovou mechanickou převodovkou. Ve všech případech je hnací síla přenášena na přední kola. Během následujících měsíců bude nabídka rozšířena o trvalý pohon všech kol quattro a další motory, mezi nimiž nebude chybět agregát 1.4 TFSI s pokrokovou technologií vypínání válců cylinder on demand.

Podvozek nového A3 kombinuje potěšení ze sportovní jízdy s dobrým komfortem a suverénní stabilitou. Základním předpokladem pro vynikající jízdní vlastnosti je vyspělé zavěšení kol a citlivé řízení s posilovačem vybaveným vysoce účinným elektromechanickým pohonem. Do stabilizačního systému ESP je integrována elektronická uzávěrka předního diferenciálu, díky níž je průjezd zatáčkou na hranici fyzikálních limitů ještě plynulejší a bezpečnější.

Řidič si může zážitek z jízdy přizpůsobit vlastnímu gustu prostřednictvím systému Audi drive select (na přání, resp. sériově u linie Ambition), který mění po stisknutí tlačítka charakteristiku důležitých komponentů, jako je řízení, pedál plynu a převodovka S tronic. Systém zahrnuje také na přání dodávané adaptivní tlumiče využívající technologii Audi magnetic ride. Průměr kol sahá od 16 do 18 palců.

Prodej nové modelové řady Audi A3 bude zahájen na podzim tohoto roku. Základní cena na českém trhu nebyla dosud stanovena.

 

Ztělesněné know-how – Audi A3

Nové Audi A3, které slaví premiéru na Ženevském autosalonu 2012, prezentuje koncentrované technické know-how značky Audi v kompaktním formátu. Třídveřový hatchback stanovuje opět měřítka ve své třídě v oblasti lehké konstrukce karoserie, uspořádání a designu interiéru a ovládání. Motory přesvědčují svou hospodárností a sílou. Nabídka asistenčních systémů a řešení v oblasti informačních a zábavních systémů je v prémiové kompaktní třídě bezpříkladná.

Vnější design

Nové Audi A3 má dynamické rysy a kompaktní rozměry. Délka (4237 milimetrů) a výška (1421 milimetrů) zůstaly v porovnání s předchozím modelem prakticky beze změn. Přesto má novinka sportovnější proporce, protože rozvor vzrostl o 23 mm na 2601 milimetrů. Patřičně krátký je přední převis, přičemž šířka je o 12 mm větší (1777 milimetrů).

Progresivní design dává vizuálně najevo obrovskou vášeň, s níž Audi vyvíjí a vyrábí své vozy. Charakteristickým prvkem na přídi je silně plasticky tvarovaná maska chladiče Singleframe s šesti hranami, na jejíž linie navazuje kapota motoru. Velké otvory pro přívod vzduchu na přídi naznačují sílu motorů.

Světlomety jsou nízké a jejich spodní hrany mají tvar vlny. Na přání nabízí Audi světlomety xenon plus, jejichž denní světlomety LED činí A3 na silnici nezaměnitelným vozem – zejména v noci.

Na bocích jsou plochy pod okny rozděleny ostře vedenou linií tornádo, která je dalším klasickým prvkem designu Audi. Nad bočními prahy stoupá silně vzhůru dynamická linie.

Z klenutých plechových ploch vyzařuje napětí a velké podběhy kol propůjčují novému Audi A3 energický vzhled. Šikmo skloněné, úzké střešní sloupky C a střecha přecházející decentně do spoileru napodobují vzhled sportovního kupé.

Design zádě s odtokovou hranou nad difuzorem zdůrazňuje šířku nového prémiového kompaktního vozu. Dělené zadní svítilny – vybavené v kombinaci se světlomety xenon plus diodami LED – citují vnitřní členění předních světlometů. Zadní výklopné víko je pečlivě prostorově vymodelováno. V závislosti na verzi motoru má nové Audi A3 na levé straně jednu nebo dvě koncovky výfukové soustavy v panelu difuzoru.

Na výběr je 13 barev karoserie a na přání může vzhled vylepšit paket lesklých prvků. Exteriérový paket S line s výraznými prvky osloví mimořádně sportovně založené zákazníky.

Princip lehké konstrukce Audi ultra

Lehká konstrukce ultra je již dlouhou dobu úspěšným receptem a pilířem konstrukční filozofie značky Audi. V žádném případě se neomezuje na jeden určitý materiál, její motto zní: „Správný materiál na správném místě pro optimální funkci.“ Věrni tomuto pravidlu vyvinuli inženýři pro nové Audi A3 karoserii kombinující větší množství materiálů.

V oblasti podlahy, střešních sloupků A a B a oblouku střechy tvoří silné spojení díly z oceli tvářené za tepla včetně tvrzení. V mnoha dalších oblastech karoserie se používají oceli vysokého a nejvyššího stupně pevnosti. Kapota motoru a blatníky jsou vyrobeny z hliníku, čímž se ušetřilo více než devět kilogramů hmotnosti.

Lehká karoserie a maloobjemové motory přinášejí s sebou celou řadu sekundárních efektů v rámci celé konstrukce vozidla. Mnoho komponentů podvozku, výfukové soustavy a také v interiéru má nižší hmotnost. Audi A3 1.4 TFSI váží jen 1175 kilogramů – to je o 80 kilogramů méně než u předchůdce a s velkým odstupem nejnižší hodnota v prémiové kompaktní třídě.

Karoserie Audi A3 se může pochlubit dalšími silnými stránkami. Poskytuje vysokou úroveň pasivní bezpečnosti, je tuhá a vytváří předpoklady pro vynikající akustický komfort. Součástí sériové výbavy je zvukově izolační čelní okno, které společně s mnoha dalšími opatřeními snižuje hladinu hluku v interiéru nového Audi A3 i ve vysokých rychlostech.

Jemná cizelace aerodynamiky zahrnuje zakrytou spodní část vozu a motorový prostor. Hodnota součinitele aerodynamického odporu vzduchu je jen cx = 0,31.

Interiér a výbava

Sportovně progresivní design exteriéru nalézá své pokračování v interiéru nového Audi A3. Podobně jako ve velkých modelových řadách Audi obklopuje cestující na předních sedadlech elegantní oblouk, z něhož v mírně snížené úrovni vyčnívá do prostoru nízká a štíhlá přístrojová deska, která budí dojem, jako by se vznášela nad vizuálně lehkou středovou konzolou natočenou k řidiči.

Dojem vysoké kvality, který zanechává interiér nového Audi A3, je výsledkem jisté ruky designérů Audi při výběru barev a materiálů, jakož i přísných měřítek kvality značky Audi. Jednotlivé výbavové linie mají rozdílný charakter – Attraction je moderní, Ambition sportovní a Ambiente luxusní varianta.

Audi dodává interiér v uklidňujících barevných odstínech černá a titanově šedá. Svěží alternativou jsou odstíny béžová Pashmina, kaštanově hnědá a oranžová Capri. Na přání se dodávají potahy sedadel z kůže různých kvalit nebo v kombinaci kůže/Alcantara. Sportovní paket S line nabízí mnoho exkluzivních detailů a kompletně černé barevné schéma interiéru. Program Audi design selection v odstínu capri orange otvírá brány do nového moderního barevného světa.

Na zadních sedadlech nového Audi A3 je dostatek prostoru pro tři cestující a součástí sériové výbavy je komfortní funkce easy entry pro snadné nastupování. Nově vyvinutá přední sedadla nabízejí excelentní oporu těla a boční vedení. Jejich nízká poloha zdůrazňuje sportovní charakter třídveřového modelu. Řidič sedí za volantem v novém designu. V závislosti na výbavové linii má volant tři nebo čtyři ramena a na přání pádla pro manuální řazení a multifunkční tlačítka.

Vzhled interiéru zvýrazňují ušlechtilé detaily. Čtyři velké, kruhové výdechy vzduchu připomínající svým vzhledem motory proudových letadel jsou klasickými prvky. Navíc však nabízejí jednu inovativní doplňkovou funkci. Jednoduchým zatažením za osu výdechu lze totiž proud vzduchu měnit z bezprůvanového nastavení rozdělujícího vzduch do šířky na cíleně směrovanou ventilaci. Ovládací jednotka klimatizace je umístěna na ozdobném panelu se vzhledem černého klavírního laku.

Nové, plasticky tvarované ozdobné panely na elegantně tvarované čelní stěně přístrojové desky a ve dveřích jsou na přání hliníkové.

Doménou značky Audi je intuitivně jednoduché ovládání – všechna tlačítka, spínače a ovladače jsou přesně tam, kde je člověk očekává. Mezi oběma velkými kruhovými přístroji umístěný displej informačního systému řidiče (barevný ve výbavových liniích Ambition a Ambiente) ukazuje všechny důležité informace, zčásti v detailně propracovaných 3D grafikách s fascinujícími efekty.

Základní objem zavazadlového prostoru nového Audi A3 je 365 litrů a sklopením dělených opěradel zadních sedadel vzroste na 1100 litrů. Jeho podlahu lze umístit ve dvou rovinách – alternativně ve prospěch maximálního objemu nebo rovné ložné plochy. Na přání nabízí Audi uzavíratelný otvor v opěradlech zadních sedadel pro přepravu dlouhých předmětů včetně vaku na lyže, otočnou rohož a paket odkládacích schránek v prostoru pro cestující a zavazadla.

Nové Audi A3 je ve všech výbavových liniích sériově vybaveno klimatizací s manuálním ovládáním, výškově nastavitelnými předními sedadly, palubním počítačem s programem pro hospodárnou jízdu a kompletním paketem zádržných systémů. K sedmi airbagům patří také kolenní airbag pro řidiče. Modely A3 Ambition jsou navíc vybaveny mimo jiné mlhovými světlomety a mnohostranně nastavitelnými sportovními sedadly.

Audi kromě toho nabízí mnoho atraktivních prvků výbavy na přání. Mezi ně patří paket vnitřního osvětlení LED (sériová výbava u modelu Ambiente), panoramatické skleněné střešní okno, sportovní sedadla, vyhřívání sedadel, komfortní klíček pro pohodlný přístup do vozidla, komfortní automatická klimatizace s režimem Economy, nezávislé topení a funkce adaptive light pro světlomety xenon plus, které lze doplnit plynulou dynamickou regulací výšky světelného paprsku.

Nové Audi A3 se objeví u prodejců v České republice na podzim 2012. Ceny nebyly dosud stanoveny.

Pohon

Nové Audi A3 bude od zahájení prodeje k dispozici s jedním motorem TDI a dvěma motory TFSI. Všechny tři čtyřválce jsou od základu novým vývojem, který jim vložil do vínku několik účinných technologií pro snižování spotřeby paliva – přímé vstřikování, přeplňování turbodmychadlem, inovativní řízení chladicí soustavy a systém Start-Stop. Koncept downsizingu založený na snížení zdvihového objemu v kombinaci s přeplňováním zaručuje suverénní výkonovou charakteristiku při nízké spotřebě paliva. V porovnání s předchozím modelem klesla spotřeba paliva v průměru o 12 procent.

Motor 1.4 TFSI se zdvihovým objemem 1395 cm3 poskytuje nejvyšší výkon 90 kW (122 k) a maximální točivý moment 200 N.m již od 1500 min-1. Audi A3 s tímto motorem zrychlí z nuly na 100 km/h za 9,3 sekundy a je schopno pokračovat v akceleraci až do nejvyšší rychlosti 203 km/h. Jeho průměrná spotřeba paliva se omezuje na 5,2 litru na 100 km, což odpovídá emisím CO2 ve výši 120 g/km.

Motor 1.8 TFSI mobilizuje ze zdvihového objemu 1798 cm3 nejvyšší výkon 132 kW (180 k) a mezi 1250 a 5000 min-1 působí na klikový hřídel maximálním točivým momentem 250 N.m. Tento motor kombinuje přímé vstřikování s dodatečným vstřikováním do sacího potrubí, mění zdvih ventilů prostřednictvím systému Audi valvelift system v závislosti na aktuálních provozních podmínkách a využívá mimořádně náročné řízení chladicí soustavy k rychlému zahřátí agregátu na provozní teplotu po studeném startu. Klíčová data: zrychlení z nuly na 100 km/h za 7,2 sekundy, nejvyšší rychlost 232 km/h, průměrná spotřeba 5,6 litru na 100 km, emise CO2 130 gramů na kilometr.

Rovněž jednotka TDI se zdvihovým objemem 1968 cm3 dostala mimořádně výkonné řízení chladicí soustavy. Oba vyvažovací hřídele jsou přemístěny z olejové vany do klikové skříně, což výrazně zlepšilo kultivovanost běhu. Vznětový motor má s výkonem 105 kW (143 k) a točivým momentem 320 N.m enormní sílu. Audi A3 2.0 TDI sprintuje z klidu „na sto“ za 8,6 sekundy a dosahuje nejvyšší rychlosti 216 km/h. V průměru se spokojí s pouhými 4,1 litru na 100 km. To znamená emise CO2 106 gramů na kilometr.

Audi bude paletu motorů pro modelovou řadu A3 postupně rozšiřovat. Na programu jsou další velmi úsporné a zároveň čisté varianty včetně verze CNG spalující zemní plyn nebo Audi e-gas.

Ještě v roce 2012 bude debutovat verze s mimořádně úsporným motorem 1.6 TDI, který spotřebuje pouhých 3,8 litru nafty na 100 kilometrů, což odpovídá emisím CO2 99 g/km. Nabídka výbavy pro tuto nejúspornější variantu přitom nepodléhá žádným omezením. I tento model A3 bude plnohodnotným Audi.

Audi připravuje rovněž dynamický model S a uspořádání vozidla navíc umožňuje použití alternativních pohonů, například hybridní soustavy nebo motoru na zemní plyn a Audi e-gas.

V době uvedení novinky na trh bude Audi kombinovat motory 1.4 TFSI a 2.0 TDI s šestistupňovou mechanickou převodovkou. S motorem 1.8 TFSI se sériově pojí sedmistupňová převodovka S tronic. Velmi účinná dvouspojková převodovka integruje ve spolupráci se systémem Audi drive select volnoběžnou funkci. Všechny převodovky přenášejí hnací sílu na přední kola. Trvalý pohon všech kol quattro bude následovat v průběhu roku. Jeho srdcem je hydraulicky ovládaná lamelová spojka, která v případě potřeby dokáže rozdělovat hnací sílu s extrémní rychlostí variabilně mezi přední a zadní nápravu.

Podvozek

Velmi vyvážený podvozek nového Audi A3 má sportovní charakter. Jako přední náprava slouží konstrukce typu McPherson s trojúhelníkovými příčnými rameny, víceprvková zadní náprava zachycuje podélné a příčné síly odděleně. Elektromechanický posilovač řízení pracuje velmi citlivě a s vysokou účinností. Při jízdě přímým směrem nespotřebovává žádnou energii a významně tak přispívá k celkové hospodárnosti nového Audi A3. Varianty se sportovním podvozkem mají karoserii sníženou o 15 milimetrů, s podvozkem S line o 25 milimetrů.

Nové Audi A3 jezdí sériově na kolech s průměrem ráfku 16 palců, resp. 17 palců (ve výbavových liniích Ambiente a Ambition to jsou kola z lehké slitiny). Na přání nabízí Audi kola s průměrem ráfku až 18 palců. Pneumatiky mají rozměry 205/55 R 16, 225/45 R 17 a 225/40 R 18. Všechny pneumatiky se vyznačují nízkým valivým odporem bez kompromisů v oblasti jízdní dynamiky.

Za velkými koly pracují výkonné brzdy, jejichž přední kotouče jsou vnitřně chlazené. Stabilizační systém ESP disponuje funkcí elektronické uzávěrky diferenciálu, která nijak nezvyšuje hmotnost vozidla a při průjezdu zatáčkou na hranici fyzikálních limitů zlepšuje ovladatelnost a bezpečnost jízdy prostřednictvím minimálních brzdových zásahů. Nová elektromechanická parkovací brzda převzatá z velkých modelových řad se ovládá spínačem na středové konzole a zahrnuje navíc funkce asistenta rozjezdu a nouzového brzdění.

Atraktivním prvkem výbavy na přání v novém A3 je také systém jízdní dynamiky Audi drive select (sériová výbava u modelu Ambition), která zahrnuje pedál plynu, posilovač řízení a převodovku S tronic. Řidič může stisknutím tlačítka rozhodnout, zda mají tyto systémy pracovat v režimu comfort, auto, dynamic, individual nebo efficiency. V posledně uvedeném módu pracují také na přání dodávané systémy komfortní automatické klimatizace a adaptivního tempomatu adaptive cruise control cíleně se sníženou spotřebou energie.

Dalším prvkem, který je začleněn do systému regulace jízdní dynamiky Audi drive select, je na přání dodávané elektromagnetické řízení tlumičů Audi magnetic ride, které umožňuje volbu mezi komfortní a sportovní charakteristikou. V rámci těchto rámcových charakteristik mění systém tlumicí sílu během milisekund v závislosti na stavu vozovku a přání řidiče. Karoserie je snížena o 15 milimetrů.

Informační a zábavní systémy

V novém Audi A3 slaví premiéru modulární stavebnice informačních a zábavních systémů, která představuje velký krok do budoucnosti mobilní komunikační elektroniky. Její koncepce poprvé umožňuje aktualizaci hardwaru s malými náklady tak, aby byl stále na výši času.

Do centrální řídicí jednotky nového MMI je integrován zásuvný modul MMX (Multi-Media eXtension), jehož součástí je rychlý grafický procesor T 20 z řady Tegra 2 společnosti Nvidia, jedničky ve svém oboru. Zásuvný modul se podílí na všech funkcích hlasového ovládání, připojení k internetu, přehrávání médií, navigačního systému a telefonování.

Monitor ovládacího systému MMI se elektricky vysouvá při spuštění systému z přístrojové desky a v závislosti na verzi má úhlopříčku 5,8 nebo 7 palců. Monitor působí velmi elegantně a kvalitně díky vysoce lesklému černému pouzdru z mimořádně lehkého hořčíku, které má tloušťku jen jedenáct milimetrů.

Také ovládací terminál na konzole středového tunelu se prezentuje s důležitými novinkami. Kolébková tlačítka s pevně přiřazenou funkcí jsou nově uspořádaná. V nejvyšší verzi MMI navigation plus je velké otočné ovládací tlačítko sloučeno s MMI touch, technologií známou z vozů Audi vyšší třídy. Horní stranu ovládacího prvku tvoří plocha citlivá na dotyk, na níž může řidič prstem zadávat písmena a číslice.

Nové Audi A3 je sériově vybaveno rádiem Audi. Na vyšší úrovni MMI Radio je tento systém rozšířen o ovládací terminál a elektricky výsuvný monitor s úhlopříčkou 5,8 palce. Dalším doplňkem je paket Connectivity, který zahrnuje rozhraní Audi Music Interface pro připojení přenosného přehrávače, rozhraní Bluetooth a přípravu pro navigační systém. Pokud si majitel modelu A3 později dokoupí paměťovou kartu SD s navigačními daty nebo si hned na začátku zvolí navigační paket, stane se z rádia MMI navigační systém.

Jako špičková verze je připraven systém MMI navigation plus s MMI touch – multimediální centrála s kapacitou pevného disku 60 GB, mechanikou DVD a celoslovním hlasovým ovládáním. Sedmipalcový monitor s vysokým rozlišením ukazuje mapy v detailně zpracovaném 3D zobrazení. K přístroji MMI navigation plus lze prostřednictvím integrovaného rozhraní Bluetooth připojit mobilní telefony a přenosné přehrávače.

Paletu rozšiřují atraktivní moduly, jako je například modul pro příjem digitálního rozhlasového vysílání a Audi Phone Box pro pohodlné připojení mobilních telefonů k anténě vozidla. Kromě zvukové aparatury Audi Sound System je k dispozici Bang & Olufsen Sound System, jehož zesilovač o výkonu 705 W napájí prostřednictvím 12 kanálů 14 reproduktorů, které komponují zvuk ve formátu 5.1. Rámečky hlubokotónových reproduktorů ve dveřích jsou osvětleny světlovody s diodami LED.

Audi connect

Systém Audi connect zahrnuje veškeré technologie informačních a zábavních systémů, jejichž prostřednictvím je vytvářeno spojení mezi majitelem vozidla, internetem, infrastrukturou a ostatními vozidly. Centrálním prvkem je autotelefon bluetooth online jako doplněk systému MMI navigation plus, který zajišťuje prostřednictvím modulu UMTS připojení k internetu. Přes integrovaný hotspot WLAN mohou spolujezdci volně surfovat po internetu a pracovat s elektronickou poštou na až osmi přenosných koncových zařízeních.

Pro řidiče nového Audi A3 přináší autotelefon bluetooth online individuálně přizpůsobené internetové služby. Paleta sahá od navigace s fotografickými mapovými podklady z portálu Google Earth až po novou funkci pro poslech webových rádií Audi music stream, vyhledávání speciálních cílů na portálu Google s hlasovým ovládáním a funkci Google Street View.

Mimořádně atraktivní službou je online dopravní zpravodajství Audi, které využívá sledování pohybu statisíců chytrých telefonů a navigačních systémů převážených v rámci silniční dopravy. Anonymně a centrálně zpracovaná data vytvářejí mimořádně aktuální obraz o dopravním dění včetně situace na okresních silnicích a ve městech. Řidič vidí svou aktuální trasu na monitoru MMI v závislosti na intenzitě dopravy zeleně, žlutě, oranžově nebo červeně. Službu lze využívat již v několika evropských zemích, další budou následovat.

Asistenční systémy

Audi A3 stanovuje nová měřítka v prémiové kompaktní třídě také v oblasti asistenčních systémů. Nejdůležitějším z nich je adaptivní tempomat Audi adaptive cruise control, který udržuje vůz až do rychlosti jízdy 150 km/h v požadovaném odstupu od vpředu jedoucího vozidla tím, že přidává plyn a zpomaluje. Pokud si řidič objednal pro svůj model A3 asistenční paket, který spojuje více systémů dohromady, rozšiřuje se funkčnost adaptivního tempomatu až do rychlosti 200 km/h.

Při hrozícím nárazu do vpředu jedoucího vozidla varuje ACC řidiče v několika stupních. V případě nutnosti je zahájeno částečné brzdění, aby se snížila nárazová rychlost.

Dojde-li k nehodě, aktivuje se v Audi A3 inovativní systém, který zabrání nekontrolovanému pohybu vozidla po prvním nárazu a zároveň zapne vnitřní osvětlení. Je-li vůz vybaven autotelefonem bluetooth online, je navíc vysláno nouzové volání. V nouzové situaci při rychlosti jízdy pod 30 km/h vydá systém pokyn k maximálnímu zpomalení. Tím lze v mnoha případech zabránit i střetům s chodci.

Nabídku završují další systémy. Systém Audi side assist, sledující situaci za vozem radarem, usnadňuje řidiči změnu jízdního pruhu, zatímco Audi active lane assist podporuje řidiče při jízdě v jízdním pruhu případnými mírnými korekcemi směru jízdy. Videokameru tohoto systému využívá také rozpoznávání dopravního značení, které ve spojení se systémem MMI navigation plus ukazuje na displeji rychlostní omezení a další dopravní značky. Sledování únavy řidiče rozpozná ztrátu koncentrace řidiče a příslušným upozorněním mu doporučí zastavit a udělat si přestávku k odpočinku.

Pro pohodlné parkování nabízí Audi několik systémů, jejichž vrcholem je parkovací asistent, který odvede za řidiče práci s volantem při zajíždění na podélně nebo příčně situovaná parkovací místa. V případě nutnosti provede parkovací manévr v několika krocích. Dvanáct ultrazvukových senzorů systému rozpoznává překážky kolem vozidla. Novinkou v Audi A3 je možnost rozšíření parkovacího asistenta o zadní kameru.

Další novinkou v této kategorii vozidel je parkovací systém plus s kamerovým snímáním. Čtyři malé kamery umístěné v masce chladiče Singleframe, na zádi a v krytech vnějších zpětných zrcátek zaznamenávají obrazy bezprostředního okolí vozu Audi A3.

Elektronická řídicí jednotka spojuje tyto obrazy dohromady, aby si řidič mohl na velkém displeji přepínat mezi různými zornými úhly včetně pohledu seshora. Parkovací systém plus s kamerovým snímáním okolí vozidla zvyšuje bezpečnost při manévrování a v nepřehledných situacích – pro tyto případy jsou k dispozici speciální náhledy, které ukazují oblast před a za vozidlem Audi A3 a umožňují sledovat provoz na příčně orientované hlavní ulici.

Dalším highendovým prvkem výbavy je bezpečnostní systém Audi pre sense basic. Jestliže tento systém rozpozná prostřednictvím senzorů stabilizačního systému ESP nestabilní jízdní stav, zajistí, aby došlo k elektrickému přitažení předních bezpečnostních pásů, a vydá pokyn k uzavření posuvného střešního okna a bočních oken.

Úspěšná historie modelové řady A3

Audi se v případě modelové řady A3 ohlíží na úspěšnou historii sahající 16 let nazpátek. První generace modelové řady, která byla představena v roce 1996 s třídveřovou karoserií, etablovala zcela nový tržní segment – prémiovou kompaktní třídu. Modelová řada Audi A3 stanovila svým sportovním charakterem, velmi kvalitním zpracováním a na přání dodávaným pohonem všech kol quattro nová měřítka. V roce 1999 rozšířila rodinu modelů A3 pětidveřová varianta společně se sportovním modelem S3. Modelů první generace bylo prodáno celkem cca 880 000.

Druhá generace, která následovala v roce 2003, byla ještě úspěšnější a její odbyt dosáhl hranice cca 1,8 milionu vozů. V nově se vyvíjející konkurenci ovládla modelová řada A3 suverénně prémiový kompaktní segment. Značka se čtyřmi kruhy rozšířila modelovou nabídku o mnohostranný Sportback (2004), dynamický S3 (2006), emocionální Cabriolet (2008) a extrémně sportovní RS 3 (2011). Během celé doby výroby se rodina modelů A3 podílela na celkovém prodeji značky Audi více než 20 procenty a etablovala se tak jako důležitý pilíř úspěchu ingolstadtské automobilky.

 

 

‹‹ Zpět na Tiskové zprávy