Audi Club CZ Audi Club CZ

 
novinky Novinky
modely Modely
clanky Články
·Rady a návody
·FAQ
·Recenze
·Tiskové zprávy
multimedia Multimédia
·Fotogalerie
·Wallpapery
·Videa
klubovna Klubovna
·Seznam uživatelů
·Změna hesla
·O klubu
·Občanské sdružení
katalog Katalog firem
dily Náhradní díly
forum Diskuzní fórum

 

 

Tiskové zprávy

Audi A3 Limuzína vstupuje do nového segmentu trhu 27.03.2013
Praha, 27. března 2013 – Audi vstoupí letos na jaře s modelem A3 Limuzína do třídy kompaktních sedanů, největšího tržního segmentu na světě. Dynamický čtyřdveřový vůz nabízí všechny přednosti modelové řady A3 – nízkou hmotnost díky lehké konstrukci, výkonné a velmi úsporné motory a četná highendová řešení informačních, zábavních a asistenčních systémů. Na český trh bude model uveden na podzim, cena zatím není stanovena. Vrcholnou verzí v nové řadě je S3 Limuzína s výkonem 221 kW (300 k).

Vnější design

Audi A3 Limuzína zaujme expresivním sportovním vzhledem a precizností v každém detailu. Jeho design mísí prvky klasického tříprostorového konceptu s filozofií kupé. „Linie tornádo“ tvoří na bocích charakteristickou hranu, na níž se láme světlo a která je patrná v celé délce vozu. Převisy jsou krátké. Čtyřdveřový vůz má rozvor 2,64 metru a celkovou délku 4,46 metru.

Dynamická linie nad bočními prahy stoupá strměji než u ostatních dvou modelů A3. Boční plochy mají intenzivnější křivky a podběhy kol vystupují o trochu víc do prostoru. A3 Limuzína je s šířkou 1,80 metru o jedenáct milimetrů širší než A3 Sportback. Jeho výška 1,42 metru je však o devět milimetrů nižší než u Sportbacku.

Čtyřdveřový vůz vyjadřuje svou originalitu rovněž odlišně tvarovanou kapotou, nárazníky, otvory pro přívod vzduchu a maskou chladiče Singleframe. Vzadu je do víka zavazadlového prostoru integrován spoiler a zadní světlomety zdůrazňují svými širokými a nízkými tvary horizontální linie vozu. Na přání se pro ně dodává technologie LED. Audi bude hned od uvedení na trh nabízet rovněž přední světlomety LED, jejichž inovativní technologie a osobitý vzhled podtrhují výjimečné postavení modelu A3 Limuzína.

Karoserie

Sedan poháněný motorem 1.4 TFSI má pohotovostní hmotnost pouhých 1205 kg (předběžná hodnota). Audi používá v konstrukci skeletu karoserie velké množství ocelových dílů tvářených za tepla, aby byla zajištěna nízká hmotnost a maximální pevnost, kapota motoru je vyrobena z hliníku. Karoserie je velmi tuhá, bezpečná a její konstrukce přispívá k tichu v interiéru.

Přísný diktát lehké konstrukce pokračuje v interiéru a u motorů. Hmotnost čtyřválcového motoru jen mírně přesahuje 100 kg.

Poháněcí ústrojí (veškeré údaje jsou předběžné)

Nabídka motorů pro Audi A3 Limuzína bude při uvedení na trh v Německu a v Evropě zahrnovat tři čtyřválcové motory. Kompletně nová konstrukce motorů využívá úsporné technologie Audi, mezi něž patří přímé vstřikování paliva, přeplňování, inovativní řízení chladicí soustavy a systém start-stop. Nabídka motorů a převodovek se bude postupně rozšiřovat a bude zahrnovat dva nové vstupní motory.

Turbodiesel 2.0 TDI dosahuje nejvyššího výkonu 110 kW (150 k) a nabízí maximální točivý moment 320 N.m. A3 Limuzína s ním zrychlí z 0 na 100 km/h za 8,4 sekundy a může jet nejvyšší rychlostí 213 km/h. Jeho průměrná spotřeba paliva je 4,2 litru na 100 km, čemuž odpovídají emise CO2 108 g/km.

Klíčové výkonové parametry motoru 1.4 TFSI jsou 103 kW (140 k) a 250 N.m. Při nízkém zatížení motor deaktivuje systém COD (cylinder on demand) dva válce. Motor 1,4 litru spotřebuje v průměru jen 4,7 litru benzinu na 100 kilometrů, jeho emise CO2 jsou 109 g/km. Akcelerace z 0 na 100 km/h trvá pouhých 8,4 sekundy a nejvyšší rychlost je 213 km/h.

Jednotka 1.8 TFSI je vyladěna na nejvyšší výkon 132 kW (180 k) a maximální točivý moment 250 N.m. Využívá rozsáhlý paket highendových technologií včetně dvojitého vstřikování přímo do spalovacích prostorů a do sacího potrubí. Tento motor je zárukou sportovní dynamiky, která se projevuje standardním sprintem z klidu na 100 km/h za 7,3 sekundy a nejvyšší rychlostí 232 km/h. Jeho průměrná spotřeba paliva je 5,7 litru na 100 km. Tomu odpovídá hodnota emisí CO2 135 g/km.

V závislosti na motoru se používá buď šestistupňová mechanická převodovka, nebo S tronic. Dvouspojková převodovka řadí bez znatelného přerušení toku hnací síly. Řidič ji ovládá buď pákou voliče, nebo páčkami na volantu. Program řazení D je koncipován pro maximální hospodárnost, zatímco ve sportovním režimu S je udržována vyšší úroveň otáček. Ve spolupráci se systémem jízdní dynamiky Audi drive select nabízí S tronic v režimu „efficiency“ volnoběžnou funkci, která dále snižuje spotřebu paliva.


Podvozek

Za “pole position“ ve svém segmentu vděčí Audi A3 Limuzína do značné míry konstrukci podvozku. Všechny motory jsou skloněny o dvanáct stupňů dozadu, přední náprava je posunuta víc dopředu.

Přední náprava má konstrukci typu McPherson se spodními rameny ve tvaru písmene A a hliníkovými otočnými ložisky. Je uložena v hliníkovém pomocném rámu. Citlivé a účinné řízení s elektromechanickým posilovačem spolupracuje s různými asistenčními systémy. U čtyřprvkové zadní nápravy v ocelovém pomocném rámu jsou pružiny a tlumiče uloženy samostatně. Sportovní podvozky ve výbavových liniích Ambition případně v paketu S line snižují světlou výšku vozu až o 25 mm.
Audi A3 Limuzína má kola s průměrem ráfku 16 až 18 palců. Společnost quattro GmbH může nabídnout kola s průměrem ráfku až 19 palců. Kotoučové brzdy vpředu mají vnitřní chlazení.

Elektronicky řízený stabilizační systém ESC zahrnuje rovněž funkci elektronické uzávěrky diferenciálu. Ta v rychle projížděných zatáčkách velmi mírně přibrzďuje vnitřní přední kolo, aby se minimalizovala nedotáčivost a zlepšila trakce.

Interiér

Interiér modelu Audi A3 Limuzína je charakterizován pečlivým zpracováním všech detailů. Linie a plochy mají čistý design a dlouhý oblouk překlenuje šířku čelního okna. Přístrojová deska se zakřivenou čelní plochou je štíhlá a středová konzola je mírně natočena směrem k řidiči. Na přání dodávaný barevný displej informačního systému řidiče ukazuje obrazy ve velmi podrobné 3D grafice.

Počínaje systémem MMI Radio Systém disponuje ovládací rozhraní MMI elektricky výsuvným displejem. Jeho terminál je umístěn na konzole středového tunelu. Elektromechanická parkovací brzda se ovládá tlačítkem. Volant má v závislosti na verzi buď tři, nebo čtyři ramena. Zákazník si může také objednat volant s dole zploštělým věncem, multifunkčními tlačítky a pádly pro manuální řazení. Audi nabízí rovněž sportovní sedadla vpředu, která jsou ve výbavové linii Ambition součástí sériové výbavy. Na přání jsou pak k dispozici sportovní sedadla v úpravě S line s integrovanými opěrkami hlavy.

Barvy interiéru – černá, titanově šedá, béžová Pashmina a kaštanově hnědá – vycházejí ze specifické výbavové linie. Exkluzivní barevný svět vytváří dvoubarevný interiér Audi design selection lasso brown. Sportovní paket S line, který lze objednat pro A3 Limuzína Ambition, ponoří vnitřní prostor kompletně do elegantní černé. Mezi nabízené materiály čalounění patří potahy z tkaniny, kombinace tkaniny a syntetickékůže, kůže Milano a kombinace kůže Pearl Nappa s Alcantarou.

Díky dlouhému rozvoru si mohou cestující na zadních sedadlech užívat také velkého prostoru a pohodlného nastupování. Zavazadlový prostor má objem 425 litrů, který lze zvětšit sklopením opěradel zadních sedadel, do nichž může být na přání integrován uzavíratelný otvor pro přepravu dlouhých předmětů. Víko zavazadlového prostoru se po odjištění otvírá automaticky.

Informační a zábavní systémy a Audi connect

Stejně jako její sourozenci z modelové řady A3 používá A3 Limuzína nový modulární systém informačních a zábavních systémů MIB (Modular Infotainment System). Vrcholným systémem je MMI Navigation plus s pevným diskem SSD o kapacitě 64 GB, mechanikou DVD a hlasovým ovládáním s celoslovním zadáváním. Sedmipalcový displej s vysokým rozlišením ukazuje mapové podklady v podrobném 3D grafickém zobrazení. Systém MMI Navigation plus umožňuje připojení mobilních telefonů a přenosných přehrávačů prostřednictvím Bluetooth. Uživatelský terminál má otočné tlačítko s dotykovou plochou systému MMI touch v jeho horní části, která umožňuje zadávat písmena, symboly a číslice.

Mezi další komponenty informačních a zábavních systémů patří modul pro příjem digitálního rozhlasového vysílání (DAB+), Audi phone box pro pohodlné připojení mobilního telefonu k anténě vozidla a audiosystém Bang & Olufsen, jehož zesilovač o výkonu 705 W napájí 14 reproduktorů vytvářejících prostorový zvuk ve formátu 5.1. Světlovody LED osvětlují mřížky reproduktorů v předních dveřích.

Audi connect zahrnuje veškeré technologie, které propojují řidiče s vozem, internetem, infrastrukturou a dalšími vozidly. Audi ještě více zvýšilo atraktivitu tohoto systému, protože v místech pokrytí je připojení k internetu zajištěno prostřednictvím mimořádně rychlého standardu LTE. Telefonní modul LTE nahradil předchozí modul UMTS a umožňuje v automobilu stahování rychlostí až 100 MBit/s.

Audi connect umožňuje cestujícím pohodlně surfovat po internetu a vyřizovat elektronickou poštu prostřednictvím integrovaného hotspotu WLAN. Řidičům přináší do vozu na míru střižené internetové služby Audi, které sahají od navigace s fotografickými podklady Google Earth a Google Street View, přes online dopravní informace Audi až po aplikaci Audi music stream pro chytré telefony. Nabídku završují zpravodajské a informační služby. S ohledem na řízení vozu jsou do systému uživatelsky přívětivě integrovány služby internetových sociálních sítí Facebook a Twitter. A společně s funkcí předčítání textu je připravena praktická textová funkce s předpřipravenými částmi textu.

Novou službou Audi connect, která slaví premiéru v modelu A3 Limuzína, je informování o parkovacích místech. Tato funkce ukazuje informace o parkovacích místech, parkovacích garážích a podzemních garážích v blízkosti řidičem zvoleného cíle. Je-li to možné, udává služba počet nabízených parkovacích míst a výši poplatků za parkování. Adresu parkovacího místa lze použít jako cíl pro navigaci.


Výbava

Nové Audi A3 Limuzína přijde na trh s velkorysou sériovou výbavou. Paket zádržných systémů zahrnuje kolenní airbag pro řidiče. Informační systém řidiče s barevným displejem ve výbavové linii Ambition sdružuje hospodárný program, ukazatel vhodného řazení a funkci doporučení odpočinku pro řidiče.

Výbavová linie Ambition má navíc sportovní podvozek, 17“ kola z lehké slitiny, sportovní sedadla a systém Audi drive select. Kromě těchto prvků sériové výbavy nabízí Audi také další individuální prvky komfortní a praktické výbavy, jako je panoramatické skleněné střešní okno, komfortní klíček, přídavné topení a adaptivní xenonové světlomety. Ve spojení s MMI Navigation plus používají světlomety data o průběhu trasy, aby zajistily optimální osvětlení vozovky v závislosti na jízdní situaci.

Také na přání dodávané asistenční systémy pocházejí z luxusní třídy. Adaptivní tempomat ACC (Adaptive Cruise Control) udržuje bezpečný odstup od vpředu jedoucího vozidla při rychlosti jízdy až 150 km/h. S asistenčním paketem, který kombinuje několik systémů, je funkčnost adaptivního tempomatu rozšířena až do 200 km/h. V kombinaci s převodovkou S tronic nabízí ACC také funkci stop&go pro nízké rychlosti.

Zadní radarový senzor Audi side assist hlídá bezpečnost při změně jízdního pruhu, zatímco Audi active lane assist pomáhá řidiči udržet vůz ve svém jízdním pruhu mírnými zásahy do elektromechanického řízení v případě potřeby. Videokamera systému Audi active lane assist slouží také k rozpoznávání dopravního značení. Highendovým řešením pro pohodlné parkování je parkovací asistent se zobrazováním okolí vozidla, který zbavuje řidiče práce s volantem při parkování na podélně i příčně orientovaná parkovací místa.

Dalším highendovým prvkem výbavy na přání je bezpečnostní systém Audi pre sense basic. Funkce pre sense front je integrována do systému adaptivního tempomatu. V případě hrozícího nárazu do vpředu jedoucího vozidla upozorňuje systém řidiče v několika krocích. Je-li to nezbytné, aktivuje dokonce prudké brzdění. V nouzových situacích při rychlosti jízdy pod 30 km/h brzdí Audi pre sense front téměř maximální brzdnou sílou. Jestliže dojde k nárazu, zabraňuje systém brzdového asistenta sekundárním kolizím, protože nedopustí, aby se vůz dále pohyboval nekontrolovaným způsobem.




Trh

„Audi vstupuje s modelem A3 Limuzína do třídy kompaktních sedanů, která je největším tržním segmentem na světě. V Německu a mnoha evropských zemích včetně České republiky se čtyřdveřová novinka objeví u prodejců Audi koncem léta. Základní cena vozu na českém trhu nebyla dosud stanovena, v Německu bude Audi A3 Limuzína s motorem 1.4 TFSI stát kolem 25 000 eur,“ říká Anna Gruberová, ředitelka divize Audi společnosti Porsche Česká republika.

Audi S3 Limuzína

Jen několik měsíců po uvedení nového sedanu představí Audi vrcholný model S3 Limuzína. Motor 2.0 TFSI dosahuje nejvyššího výkonu 221 kW (300 k) a točivého momentu 380 N.m. Vysokovýkonný čtyřválcový motor kombinuje pokrokové technologie s vysokou účinností – dvojité vstřikování paliva, sběrné výfukové potrubí integrované do hlavy válců, Audi valvelift system a modul s otočným ventilem pro řízení chladicí soustavy.


Audi S3 Limuzína ve spojení s převodovkou S tronic zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,9 sekundy. Verze s mechanickou převodovkou zvládne toto cvičení za 5,3 sekundy. Nejvyšší rychlost vozu je elektronicky omezena na 250 km/h. Turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec má průměrnou spotřebu paliva 6,9 l/100 km, resp. 7,0 l/100 km (s převodovkou S tronic, resp. s mechanickou převodovkou) – tomu odpovídají emise CO2 ve výši 159 g/km, resp. 162 g/km. Hnací sílu mezi přední a zadní nápravu rozděluje rychle pracující vícelamelová mezinápravová spojka systému quattro (předběžné údaje).

Podvozek snižuje karoserii o 25 mm. Velké kotoučové brzdy, vpředu s průměrem 340 mm, pracují za sériově dodávaným 18“ koly. Progresivní řízení s elektrickým posilovačem má variabilní převod – ve středové poloze je řízení méně strmé, zatímco při velkém natočení volantu je převod velmi strmý. Systém řízení jízdní dynamiky Audi drive select je součástí sériové výbavy a na přání se dodává adaptivní tlumení Audi magnetic ride.

Vzhledově se vrcholný model odlišuje úpravami nárazníků, masky chladiče Singleframe, otvory pro přívod vzduchu, kryty vnějších zpětných zrcátek, bočními prahy a zadním spoilerem. Z difuzoru vystupují čtyři chromované oválné koncovky výfukové soustavy. S3 Limuzína nabízí v interiéru sportovní sedadla (na přání sportovní sedadla S), přístroje se stupnicemi na šedém podkladu a ozdobné obložení s povrchovou úpravou z kartáčovaného hliníku.
 

 

‹‹ Zpět na Tiskové zprávy