Audi Club CZ Audi Club CZ

 
novinky Novinky
modely Modely
clanky Články
·Rady a návody
·FAQ
·Recenze
·Tiskové zprávy
multimedia Multimédia
·Fotogalerie
·Wallpapery
·Videa
klubovna Klubovna
·Seznam uživatelů
·Změna hesla
·O klubu
·Občanské sdružení
katalog Katalog firem
dily Náhradní díly
forum Diskuzní fórum

 

 

Tiskové zprávy

20 let Audi Space Frame 05.09.2013
Praha, 5. září 2013 – Přesně před 20 lety představila značka Audi ve Frankfurtu „ASF“ (Audi Space Frame) – stříbřitou lesknoucí se studii, která svým inovativním konceptem karoserie z hliníku přinesla revoluci do lehké konstrukce automobilu. Příští týden bude na IAA středem pozornosti opět automobil, jehož základem je konstrukce ASF: nové Audi A8.

• Koncept karoserie, který znamenal revoluci v lehké konstrukci automobilu, poprvé představen na IAA
• Bylo vyrobeno již více než 750 000 automobilů s konstrukcí ASF
• Nové Audi A8 stanovuje svou nízkou hmotností měřítka mezi konkurenty

Pouhý rok po IAA 1993 uvedl výrobce prémiových vozů se čtyřmi kruhy na trh Audi A8, první velkosériově vyráběný automobil na světě se samonosnou hliníkovou karoserií. Mezi 336 jednotlivými komponenty karoserie měly největší zastoupení plechové díly, následované uzlovými prvky z lisovaných profilů a tlakových odlitků. Montáž karoserie probíhala ze 75 procent ručně.


„Princip ASF se v uplynulých dvou desetiletích prosadil. Během tohoto období následovaly další modely Audi: malé Audi A2 v roce 2000, sportovní Audi TT v roce 2006 a o další dva roky později supersportovní Audi R8,“ říká Anna Gruberová, ředitelka divize Audi společnosti Porsche Česká republika. Mezitím se na trhu vystřídaly další dvě generace Audi A8, představené v letech 2002 a 2010. Společnost Audi vyrobila od roku 1994 více než 750 000 automobilů s konstrukcí ASF – kompletně z hliníku nebo v kombinaci hliníku s jinými materiály.

V úterý 10. září oslaví nové Audi A8 výstavní premiéru na IAA ve Frankfurtu. Díky struktuře ASF a inteligentní kombinaci hliníku a vysokopevnostní oceli váží jeho karoserie pouhých 231 kilogramů. Stejná karoserie, vyrobená kompletně z oceli, by měla o 40 procent vyšší hmotnost. Audi A8 3.0 TFSI quattro s normálním rozvorem má díky tomu pohotovostní hmotnost 1830 kilogramů. To je v tomto segmentu nejnižší hodnota mezi konkurenty s pohonem všech kol.
Před více než 20 lety zkonstruovali odborníci na lehkou konstrukci u Audi prostorový rám ASF, který byl tvořený výtlačně lisovanými profily a tlakově odlévanými díly. Do této příhradové konstrukce jsou začleněny plechové díly, například střecha, podlaha a boční díly, které plní rovněž nosnou funkci. V závislosti na požadovaném použití mají jednotlivé komponenty různé tvary a průměry.

 

‹‹ Zpět na Tiskové zprávy