Audi Club CZ Audi Club CZ

 
novinky Novinky
modely Modely
clanky Články
·Rady a návody
·FAQ
·Recenze
·Tiskové zprávy
multimedia Multimédia
·Fotogalerie
·Wallpapery
·Videa
klubovna Klubovna
·Seznam uživatelů
·Změna hesla
·O klubu
·Občanské sdružení
katalog Katalog firem
dily Náhradní díly
forum Diskuzní fórum

 

 

Tiskové zprávy

Nové Audi Q7 – Sportovnost, hospodárnost, prémiový komfort 12.12.2014
Praha, 12. prosince 2014 – Nové Audi Q7 stanovuje nová měřítka v segmentu prémiových SUV. Nejvyšší agilita je zaručena snížením hmotnosti o 325 kilogramů a nízkým těžištěm. Tato novinka je zároveň nejprostornějším vozem ve svém segmentu. Navzdory menším vnějším rozměrům nabízí v interiéru výrazně více místa pro cestující a zavazadla. Vrcholné postavení mezi konkurencí zajišťují tomuto SUV také inovativní asistenční, informační a zábavní systémy. Úsporné motory spotřebují v průměru o 26 procent méně paliva.
  • Šéf vývoje Prof. Dr. Ulrich Hackenberg: „Nové Q7 potvrzuje naše kompetence v oblastech lehké konstrukce, hospodárnosti a asistenčních systémů“
  • O 325 kilogramů lehčí a o 26 procent úspornější
  • První hybridní prémiové SUV s vnějším nabíjením, vznětovým motorem a pohonem všech kol quattro

Prof. Dr. Ulrich Hackenberg, člen představenstva Audi zodpovědný za technický vývoj, k tomu říká: „Nové Audi Q7 potvrzuje naše kompetence a s hmotností sníženou o 325 kilogramů stanovuje nová měřítka. Je o 26 procent úspornější a v jeho výbavě nalézají uplatnění nejnovější asistenční systémy, informační a zábavní moduly a služby connect.“

Nové Audi Q7 je s pohotovostní hmotností pouhých 1995 kilogramů (3.0 TDI) nejlehčím vozem ve své třídě. V porovnání s předchůdcem váží o 325 kilogramů méně. Díky lehké konstrukci karoserie s využitím různých druhů materiálů a zcela novému podvozku je komfortní a současně nabízí typické výkony sportovních vozů Audi – a to s vynikajícími hodnotami emisí CO2. Inženýři Audi snížili spotřebu paliva modelu Q7 až o 28 procent (TFSI), resp. 23 procent (TDI).

Motory se mohou pochlubit nejlepšími hodnotami provozních vlastností v segmentu velkých SUV s pohonem všech kol. Nové Audi Q7 s motory 3.0 TDI (200 kW/272 k) a 3.0 TFSI (245 kW/333 k) zrychlí z 0 na 100 km/h za 6,1 sekundy (TFSI), resp. 6,3 sekundy (TDI). Vznětová jednotka V6 se v průměru spokojí s pouhými 5,7 litru paliva na 100 kilometrů (emise CO2 149 g/km).

Později bude následovat druhá verze motoru 3.0 TDI s výkonem 160 kW (218 k), točivým momentem 500 N.m a ještě nižšími hodnotami spotřeby paliva a emisí CO2, s nimiž tento úsporný model stanoví nová měřítka v oblasti hospodárnosti.

Především pro asijské trhy a USA je určen agregát 2.0 TFSI s výkonem 185 kW (252 k) a točivým momentem 370 N.m.

Audi Q7 stanovuje nová měřítka také v oblastech ovládání, informačních a zábavních systémů, konektivity a asistenčních systémů. Vůz je vybaven druhou generací modulárních informačních a zábavních systémů Audi a digitálním panelem přístrojů Audi virtual cockpit. Nový ovládací panel MMI all-in-touch s velkým touchpadem významně usnadňuje ovládání. Mezi další atraktivní inovace patří rozšířené služby Audi connect, Audi tablet pro cestující na zadních sedadlech a dvě zvukové aparatury s prostorovým zvukem. Nové jsou také možnosti integrace chytrých telefonů Google Android Auto a Apple Carplay. Nové Audi Q7 je jedním z prvních automobilů na světě, který tyto funkce nabízí.

Skvostem je rozsáhlé portfolio nových asistenčních systémů, které sahá až k adaptivnímu tempomatu s asistentem pro jízdu v dopravní koloně. Žádné jiné sériově vyráběné vozidlo na světě nenabízí v současnosti víc.

Audi Q7 e-tron quattro, které bude na trh uvedeno o trochu později, je prvním hybridním vozem Audi s možností vnějšího nabíjení a vznětovým motorem. Nejvyšší výkon hybridního systému činí 275 kW (373 k) a maximální točivý moment 700 N.m. Zároveň se jedná o celosvětově první hybridní prémiové SUV s možností vnějšího nabíjení, vznětovým motorem a pohonem všech kol quattro. Spotřeba paliva je pouze 1,7 litru na 100 kilometrů (emise CO2 méně než 50 g/km). Kapacita akumulátoru postačuje k ujetí vzdálenosti 56 kilometrů s nulovými přímými emisemi.

 

‹‹ Zpět na Tiskové zprávy