Audi Club CZ Audi Club CZ

 
novinky Novinky
modely Modely
clanky Články
·Rady a návody
·FAQ
·Recenze
·Tiskové zprávy
multimedia Multimédia
·Fotogalerie
·Wallpapery
·Videa
klubovna Klubovna
·Seznam uživatelů
·Změna hesla
·O klubu
·Občanské sdružení
katalog Katalog firem
dily Náhradní díly
forum Diskuzní fórum

 

 

Tiskové zprávy

Nejrychlejší sériově vyráběné Audi všech dob: Nové Audi R8 14.07.2015
Zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,2 sekundy, z 0 na 200 km/h za 9,9 sekundy, nejvyšší rychlost 330 km/h. Atmosféricky plněný motor V10 uložený uprostřed před zadní nápravou s výkonem až 449 kW (610 k) a okamžitými reakcemi na povely pedálu plynu. Aerodynamický koncept jako u závodního vozu. Nové Audi R8* je sportovní vlajkovou lodí značky Audi – žádný jiný vůz se čtyřmi kruhy není tak úzce spřízněný s motoristickým sportem.

Motor

- Atmosféricky plněný, vysokootáčkový motor V10 s mazáním se suchou skříní

- Zdvihový objem 5,2 litru, dvě verze s výkonem 397 kW (540 k), resp. 449 kW (610 k) a točivým momentem 540 N.m, resp. 560 N.m při 6500 min-1

- Velká chuť po otáčkách, spontánní reakce, charakteristický zvuk

- Systém vypínání válců COD (Cylinder-on-Demand), funkce setrvačné jízdy, systém start-stop, dvojité vstřikování, spotřeba až o 13 procent nižší než u předchůdce

- Suverénní jízdní výkony: 0 – 100 km/h za 3,2 sekundy, 0 – 200 km/h za 9,9 sekundy, nejvyšší rychlost 330 km/h (R8 V10 plus)

Převodné ústrojí

- Extrémně rychle řadící sedmistupňová převodovka S tronic, elektronické ovládání (by wire)

- Nově vyvinutý trvalý pohon všech kol quattro s elektrohydraulicky ovládanou a elektronicky řízenou vícelamelovou spojkou, zcela variabilní rozdělování točivého momentu, samosvorný diferenciál zadní nápravy

Podvozek

- Přední a zadní kola zavěšena na dvojicích příčných ramen, na přání adaptivní tlumiče Audi magnetic ride (v ČR na sérii)

- Vysokovýkonná brzdová soustava, na přání s keramickými kotouči

- Nově vyvinutý elektromechanický posilovač řízení, alternativně dynamické řízení

- 19“ kola s různým rozměrem pneumatik vpředu a vzadu v sériové výbavě, na přání 20“ kola

- Systém řízení jízdní dynamiky Audi drive select se čtyřmi režimyv sériové výbavě, na přání tři doplňkové módy Performance pro maximální dynamiku (sériově pro V10 plus)

Vnější design a Audi Space Frame (ASF)

- Charakteristický design sportovního vozu s motorem uprostřed před zadní nápravou

- Dvoudílné boční panely „sideblades“, světlomety LED v sériové výbavě, na přání laserová bodová světla pro dálkové světlomety, dynamické ukazatele směru

- Nový Audi Space Frame s konstrukcí z více materiálů, převážně hliníku a uhlíkových kompozitů, hmotnost 200 kilogramů, hmotnost vozidla bez provozních náplní 1454 kilogramů (R8 V10 plus)

- Vrcholné hodnoty torzní tuhosti, vynikající úroveň pasivní bezpečnosti a akustických vlastností

- Aerodynamický koncept se zaměřením na vysoké hodnoty přítlaku

Interiér

- Jasné linie, oblouk „monoposto“ na přístrojové desce, která vyvolává dojem, že se vznáší v prostoru

- Nově koncipovaná sportovní sedadla, R8 V10 plus s lehkými skořepinovými sedadly

- Nové barvy a materiály, mnoho možností pro individualizaci

Ovládání a zobrazování

- Ovládání zaměřené kompletně na řidiče, všechny důležité funkce na volantu

- Dvě varianty volantu se dvěma, resp. čtyřmi satelitními tlačítky

- Volně konfigurovatelný digitální panel přístrojů Audi virtual cockpit s 12,3“ displejem v sériové výbavě, zobrazení s vysokým rozlišením, režim Performance s doplňkovými informacemi, jako jsou točivý moment, výkon, teploty motorového oleje a pneumatik, zrychlení nebo časy na kolo na závodním okruhu

Informační a zábavní systémy a Audi connect

- MMI Navigation plus s MMI touch v sériové výbavě, nově vyvinutý koncept ovládání s plochými hierarchiemi jako na chytrém telefonu včetně textového vyhledávání

- Technickým základem je modulární platforma informačních a zábavních systémů MIB druhé generace

- Na přání Audiconnect, Audi phone box a audiosystém Bang & Olufsen (který je pro české zákazníky už součástí sériové výbavy)

Výroba

- Výroba v manufaktuře „Audi Böllinger Höfe“ v areálu závodu Audi Neckarsulm

- Flexibilní a inovativní výroba, vysoký podíl kvalifikované ruční práce

Audi R8 e-tron

- Čistě elektricky poháněný vysokovýkonný sportovní vůz, dva elektromotory s celkovým výkonem 340 kW a točivým momentem 920 N.m

- 0 – 100 km/h za 3,9 sekundy, nejvyšší rychlost až 250 km/h (elektronicky omezena)

- Nová technologie akumulátorů s vysokou hustotou výkonu a energie

- Dojezd prodloužen až na 450 kilometrů

Audi R8 LMS

- Závodní vůz kategorie GT3 pro soukromé týmy po celém světě, první ostré nasazení již v roce 2015

- Téměř 50 % dílů je shodných se sériově vyráběným sportovním vozem, mimo jiné i motor

- Vyztužený prostorový rám ASF s bezpečnostním rámem, vnější panely z uhlíkového kompozitu

 

‹‹ Zpět na Tiskové zprávy